donderdag 3 juli 2008

lamlendigheid


Is dit wel een echt woord? De laatste dagen had ik dat gevoel, de hoge buitentemperaturen waren misschien de oorzaak. Toch kon ik overdag gewoon mijn werk doen als anders, had eigenlijk niet veel last van de warmte. De klop kreeg ik s'avonds, als ik dan nog wilde gaan trainen. D'r is dan ook niks van gekomen, niet op maandag en niet op dinsdag. Maandag nog wat bestraat, is nog altijd niet af, maar het einde komt duidelijk in zicht. Het is dan ook een heel gemier met die Belgische kasseien, allemaal verschillend. Maandag-avond naar Antwerpen geweest, naar de bioscoop, de Metropolis. Jaren geleden dat ik naar de film ben geweest, toch weer eens leuk. We wilden een Franse film zien, die hier waarschijnlijk niet in de bioscoop zal verschijnen.
Dinsdag was dan nog warmer dan maandag, niet getraind.
Woensdag op de baan, de temperatuur was dan weer verdraagzaam. Ik liep wel lekker, nadat ik twee dagen niet had getraind. Het voelde zo soepel aan, zelfs de inloopronde van een kilometer of 5 ging behoorlijk hard. Ik liep op kop samen met Harold Hiel en we liepen zo te ouwehoeren dat we niet in de gaten hadden dat de rest wat achter bleef. We kregen 20x200m te doen, met 200m rust. Samen met Harold en Patrick hebben we training rond gemaakt, met telkens de 200m rond de 39/40 seconden te vervolmaken. Er was wel een onregelmatige storende factor in de nabijheid om de volledige training glad en soepel te laten verlopen, op het internet bekent als 'Roadrat'. Beklaagde, verder genoemd als RR, vond het nodig enige sets te moeten verstoren. RR deed dat als volgt, door met ons groepje mee te lopen en dan telkens het tempo op een dusdanige manier op te voeren, dat er bij ons niet meer gesproken kon worden van een regelmatige, vlakke training. Wat wel bij een dergelijke tempo-duurloop cruciaal is. Natuurlijk moesten we er ons niks van aantrekken, maar concentratie-verhogend konden dergelijke fratsen nou ook niet genoemd worden. Kom ik nog bij een persoonlijk aspect, het feit dat RR op zijn weblog wereldkundig zou maken, dat genoemde een snellere 200 meter, gelijktijdig gelopen met ondergetekende, had bewerkstelligd, moest ten alle tijden voorkomen worden. Is mooi gelukt, wat RR ook probeerde, niks hielp. Leer eerst maar eens sneller sprinten, en kom dan nog eens terug.

Ik heb toch het voornemen om dit maar niet meer te doen, het ging eigenlijk allemaal te hard. Is niet optimaal, en het word toch tijd om wat meer aan de Kustmarathon te gaan denken.
Nog vier weken voor mijn schema begint, ik zie er wat tegenop. Niet zo tegen een lange duurloop, maar ik vrees wel snelheid te verliezen. De keiharde intervaltrainingen blijven in dat schema ook wat achterwege, en dát vind ik nou echt jammer.

De wedstrijd in de Pinte word verruild met Retranchement.

2 opmerkingen:

  1. Ik kijk al uit naar het moment dat jij ook je duurlopen gaat doen....kijken of je dan ook nog zo rap over die baan vliegt...to be continued. Tot woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet tot woensdag, dinsdag ga ik in Retranchement stuiven. En mijn duurlopen (1 per week) moeten in 13.5 per uur, word je niet echt trager van!!! Lekkerrrrr........

    BeantwoordenVerwijderen