maandag 21 juli 2008

Strandweer






Even een middagje Cadzand-bad. Het was er geen weer voor, maar Carla ondervond wel de frisse watertemperatuur. Hoog water en dan de harde wind in de goede hoek, dan wordt het strand vlug te klein. Dan moet er maar één flinke golf zijn, en als je dan geen uitwijkmogelijkheden meer hebt, word je ietwat vochtig.



Getraind is er ook, met zaterdag 18km duurloop plus 10x200 meter heuvel-op. Dit komt regelmatig voor in mijn duurlopen. Heeft wat te maken met de geplande Alpe-d'Huez loop, oftewel MONTÉE ALPE-d'HUEZ 21 die ik binnenkort ga lopen. Niet dat dit te vergelijken is met die 14km bergop, natuurlijk. Voor die heuvel heb ik nu een mooie gevonden, en wel bij de Griete. Ik parkeer de auto bij het ziekenhuis van Terneuzen, en zo heb ik een leuke route langs de Otheense kreek richting Westerschelde. Zondag een piramide training gelopen, deze zijn te kort om daarvoor naar het Clingse bos te rijden. Maar deze week staat er een 8x800 meter op het menu, deze kan ik wel weer eens tussen de bomen uitvoeren. Niet zo'n zware week, deze week. Omdat er voor volgende week een wedstrijd staat gepland, ik zou dinsdag Zuidzande doen, maar ga woensdag voor Vlissingen. Ik wil nu wel eens weten, hoe groot het verschil bij mij is tegenover dat geweld aan de overkant.


Maar nu brandt lekker de houtkachel, zomer in Zeeland en ik heb nu vakantie.

3 opmerkingen:

  1. Leuk naar Vlissingen.
    Nee, ik loop niet mee, maar heb een reunie van het driemtiem van vorig jaar. Ik ga eerst trainen in Dishoek en dan naar Vlissingen.
    Ik heb een paar weken geleden in Domburg mee gedaan en dat ging helemaal niet. Het gaat eigenlijk niet zo lekker bij mij.
    Ik heb toch een flinke opdonder van Roosendaal gehad en krijg nu pas het gevoel dat het weer beter gaat.
    Jammer, Roosendaal heeft meer afbreuk dan goed gedaan. Ik doe voorlopig geen wedstrijden meer, rustig door trainen voor de Kust.
    Leuke foto van Carla !!!

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's zeg. Zo te zien genoten daar aan Cadzand. Succes alvast in Vlissingen en in de Franse Alpen. Ik vertrek vanacht ook en heb na effe gegoogled te hebben ook een straffe (offroad)bergloop gevonden met wat hoogtemeters te overbruggen. Eindpunt: de hoogste stuwdam van de wereld....dat wordt vast spannend en mooi...Over drie weken het verslag..Nogmaal veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je geen wedstrijden loopt, Ingrid. Dus ook de kustloop sla je over? Wedstrijden zijn toch essentieel bij de voorbereiding van de kustmarathon. Maar het is nog lang tot oktober, dus nog alle tijd, hé.

    BeantwoordenVerwijderen