vrijdag 26 september 2008

Schema? Weg er mee!

Zo dacht ik er gisteren over toen ik een duurloop van 15 km had af te leggen. De start ging zo lekker, geen warming up, maar gelijk naar de 15 per uur. Gewoon, omdat ik hier zin in had. De beslissing was daarmee vlug genomen, ik had het gevoel nu eens even te keer te willen gaan. Al die trage duurlopen moesten er uit! Toch kwam ik wel tot bezinning om het iets rustiger aan te doen, ik hoefde nou ook niet in één uur mijn training af te ronden. Daarbij was het zo'n lekker weer om ondertussen toch wat rond te kijken in de polder tijdens het lopen. Zo kon ik zo soepel mogelijk in beweging blijven. Maar wat voelt het goed om zonder enige last kilometer na kilometer het pad af te leggen. Daar was ik wat bevreesd voor, dat die lange duurlopen me zouden opbreken. Maar misschien heb ik eenvoudig te weinig getraind, dat ik daarom geen last heb. Deze 15 km heb ik uiteindelijk in 1h04 gelopen, net iets boven 14 per uur. Omdat het goed ging, twijfelde ik wel of ik toch in Axel de 13 km wedstrijd op zaterdag zou lopen. Ik ga die toch doen, ik moet 12km lopen op deze dag. Maar ik ga verstandig zijn, en deze op een rustig tempo lopen. Zoals in mijn schema staat, rond de 13.5km per uur. Carla gaat er tenslotte ook lopen, dus samen uit, samen thuis.

2 opmerkingen:

  1. Veel plezier morgen en inderdaad rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Edwin,

    jij natuurlijk ook heel veel succes gewenst!! Gewoon rustig aan doen deze week en je loopt de Kustmarathon uit en jou kennende doe je dat nog goed ook. Nogmaals: je hebt echt niks te verliezen hoor. Als jij je niet teveel bezig houdt met die 3-uur grens of met die toptien notering, dan zie ik je en onder de 3 uur en bij de eerste 10 lopen :P
    Nee serieus, als je hem uitloopt vind ik het al heel knap! Ik zal zaterdag heel hard voor jou, de Witte Kenianen en Patrick Vervaet duimen!

    BeantwoordenVerwijderen