dinsdag 30 september 2008

Bijna klaar

Afgelopen zaterdag dus toch niet meegelopen in Axel, ik was mis en moest deze dag 6x1000m. uitvoeren. De 12 km was op zondag gepland. die duizendjes waren een welkome afwisseling op die duurlopen. Deze mochten ook wel in een redelijk tempo, in 3'40". Zondag 12km gelopen in 53'42", op schema. Dit gaat wel gemakkelijk af, op een gegeven moment stellen deze afstanden echt niks meer voor. Maandag nog eens naar d'n overkant geweest om de laatste kilometers te bekijken, toen ik hier eens een keer trainde was ik te vroeg het strand opgelopen. Dus ik wou het werkelijke parcours toch nog even verkennen, als ik zover kom. We hebben er een mooie wandeling van gemaakt, van West-Kapelle tot Zoutelande en weer terug. Het was nu wel mooi weer, zie de foto's hieronder maar. Let maar op, het zal zaterdag wel bar en boos zijn. Sommigen kikken hierop, heb ik begrepen. Laat het maar liever wat mooi weer zijn, vind ik toch gezelliger (meer publiek). Hoewel slecht weer mij ook niet veel doet in negatieve zin, ik kan er redelijk in lopen. Ook nog even binnengewipt bij Mediamarkt en daar stond een grootbeeld tv (dit zal wel niet de goede benaming zijn), en deze kostte bijna €80.000. En aangezien onze aandelen op dit moment wat zwakjes staan, moeten we nog wat wachten om deze aan te schaffen. De optie om dan maar de boot te verkopen ging ook de mist in, simpelweg omdat wij deze niet bezitten. Verder een winkel vol meé brol, op zijn Siedurps gezegt. Ik verloochen mijn afkomst niet.
s'Avonds in het donker dan nog 10km gelopen in 41 minuten, Carla begeleidde me op de fiets. In het donker lijkt het dan nog harder te gaan, lekker hoor. Lekker omdat het vanzelf ging, eigenlijk liep ik wel wat te hard, harder dan dat er in mijn schema stond. Deze avond rust, gelukkig wel want de regen komt met bakken gevallen. Woensdag 5km in een redelijk tempo, in 20'50"te lopen. En dat zou het dan moeten zijn. Laat het dan maar zaterdag worden, dat we er vanaf zijn.

Jammer trouwens, van Eric Goossen. Die heeft wel pech, vorig jaar ook al uitgevallen vóór de kustmarathon.
Haile Gebrselassie heeft een nieuw wereldrecord op de marathon gelopen, de reactie op sportjournaal was, dat het nog sneller kan. Hoe ze dit kunnen beweren begrijp ik niet, want ik blijf bij mijn standpunt, en dat is dat deze marathon mijn enige zal zijn....

2 opmerkingen:

  1. Wat ik wel grappig vind is dat heel veel atleten die ooit zeiden "eens maar nooit meer" later toch nog vele marathons gelopen hebben. Dat is een algemeen bekend fenomeen in de hardloopwereld. Bij de meeste begint het na een jaar dan toch weer te kriebelen of het smaakt juist naar meer na hun allereerste marathonprestatie. Bijvoorbeeld om eens een snelle wegmarathon te lopen. Ik ben benieuwd hoe dat bij jou zal zijn in de komende jaren. Je weet het nooit he. Misschien vind je het wel prachtig! Sommigen krijgen het "virus" echt te pakken als ze eenmaal beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen