maandag 4 februari 2008

Zeeuws kampioen

Bij de 35+ natuurlijk, en ook omdat Niels Koole zich had ingeschreven bij de senioren.
Met zijn 36 jaren is hij uiteindelijk ook een 'master'.
Maar dan Sjaak, 50+ en gaan als een speer, ik kon hem in ieder geval deze keer niet voorblijven, laat staan bij hem blijven.
Natuurlijk ben ik supertevreden met mijn 7de plaats, en met mijn 1 uur en 17 minuten zat ik nog niet zo ver van mijn p.r. op de halve.
Op dergelijk terrein mag ik dan toch meer dan tevreden zijn, een lach kon er wel vanaf toen ik bij de finish de klok zag, die nog onder de 1h17 aangaf.
Wel vreesde ik de laatste kilometers, bang dat ik dan de klap zou krijgen.
Ik was helemaal kapot, maar toch kon ik een redelijk tempo aanhouden, die lange, snelle, duurlopen werpen zijn vruchten af.
Ook kon ik een paar gerenomeerde lopers achter mij houden, tot mijn verassing.
De start ging wel verschrikkelijk hard, ik dacht dat ik in 17min05 de eerste 5km had afgelegd, ik zag deze tijd toch op de klok toen we daar voorbij kwamen en de 5km lopers finishten.
Het hoge water was er niet, dank zij de landwind, die er wel voor zorgde dat je zowel bij het doorgaan èn op de terugweg last had van een stevige, koude bries.
Vanaf het keerpunt, na de beruchte zandbak (heerlijk) moest ik verder alleen doen, want daar kregen Niels Koole en Sjaak als het ware vleugels, waarna ze alleen maar op me uitliepen.
Wat ik nog kon doen, was mijn positie vasthouden, en een blik achterom leerde me, dat ik niet moest verzwakken.
Toch bij Cadzand aangekomen, moest ik mij geen zorgen meer maken, het gat was alleen maar groter geworden.
Ook stond er nogal wat publiek op de duinen en die maken de laatste meters een stuk lichter.
Een heerlijke wedstrijd die er voor gezorgd heeft, dat ik zelf een stuk zekerder geworden ben over deze te lopen afstand, dat het voor mij mogelijk is om met een gemiddelde van 16.5km/h een (zware) halve marathon te volbrengen. HOERA!!!

ps: nog zeelandsport gezien, deze avond?
wat kunnen die hondjes lopen,hé!!

uitslag van de loop, klik http://www.avdewielingen.nl/hm_cadzand/hm3f08.htm

1 opmerking:

  1. Proficiat met je prestatie Edwin ! Er was misschien geen regen, sneeuw of hagel, maar de wind was wél lekker van de partij. Mijn rechterenkel ziet blauw van er door de wind met mijn linkervoet zelf tegen te schoppen (na keerpunt). En de zandbak is inderdaad genieten...

    BeantwoordenVerwijderen