vrijdag 18 april 2008

Aanstellerij


Omdat ik woensdag te lang gelopen heb tijdens de Coopertest in Hulst. Blijkt achteraf dat ik slechts 2500 meter in 12 minuten had moeten lopen om in zeer goede conditie verklaard te worden. Dit staat op het 'diploma' dat je na de loop ontvangt. 2500 Meter voor een 40-jarige, deze afstand bereikte ik in 8min.20, de rest was niet nodig en dus aanstellerij. Nou ja, t'is toch eigenlijk ook wel een wedstrijd tegen de klok. Er was best veel volk op de baan, alleen maar mooi, natuurlijk. Na een meter of 1000 kwam ik de eerste achterblijvers tegen, en dan is het vanaf daar veel op baan 2 te lopen. Hoewel er ook lopers waren die zelf op baan 2 gingen lopen om de binnenbaan vrij te houden, heel mooi. Eigenlijk had ik als voornemen niet te Cooperen als ik weet dat ik niet verder kom dan de vorige keer. Ten eerste weet ik dat ik nog niet in goede vorm ben en dan was er toch een redelijke wind op de baan. En ook de wedstrijd van afgelopen zondag, ik heb het gevoel dat het tegenwoordig lang duurt bij mij voordat ik herstelt ben. Maar tegen verwachting in kon ik toch 3620 meter afleggen in deze 12 minuten. Weliswaar 70 meter minder dan vorige keer, maar toen waren de omstandigheden beter en ben dieper gegaan om een loper die vóór mij was in te halen, wat toen ook lukte.

Tevreden, maar wel op zien tegen de volgende dag. Ik zou wel eens veel spijt hebben kunnen krijgen van deze Coopertest, als ik de andere dag amper een voet kan verzetten. Het ging net de goede weg op. Het viel gelukkig veel mee, wel rust genomen om zaterdag nog een half uurtje te lopen, loslopen om zondag in Antwerpen de 10 mijlen te volmaken.

5 opmerkingen:

  1. Er is mij nog niks bekent, Gunther.
    Maar als dat zo is, zou dat mooi zijn. Heb je dat ergens gezien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neen, ik weet het ook niet, maar ik had vorige week ook een auto met Selena's startnummer op onze blog geplaatst, vandaar...
    Succes morgen, misschien zien we je daar !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oja, het nummer op die Cooper. Het gaat om de auto in dit geval, 'Coopertest'. Ik begrijp het.
    Ik heb een nummer in de 1700 mét een oranje sticker(??).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan zul je waarschijnlijk toch wel in het voorste startvak met of juist na de toppers zitten. In de Oostende 5K had ik vorig jaar ook zo'n bolletje (het ING-bolletje gekregen).
    Zo we zijn ermee weg, op naar de start van de marathon !

    BeantwoordenVerwijderen