zondag 6 april 2008

Ik moet...

...naar de masseur, maar als ik daar heen ga, kan ik 2 dagen niet trainen. Als hij flink doorpakt, tenminste, want dan heb ik 2 dagen nodig om hiervan te herstellen. En het zal wel nodig zijn, want de last blijft aanhouden. Na een gewone lichte massage loop ik dezelfde dag weer. Maar ik kan op het moment geen 2 dagen rust houden, ik wil nog even om de dag mijn trainingen maken.
Dit lukt nog aardig, telkens wel met een gemene start, moet ik even doorheen. maar als ik op toeren ben, valt de pijn weg. Zo heb ik afgelopen vrijdag een duurloop van 15 km afgerond in 1h02'30", precies volgens schema. Zaterdag dan weer rust, alhoewel ik toch niet al te veel last had van die duurloop. Het gáát wel vooruit!! Vandaag, zondag, in het bos van Clinge gehobbeld. Ik dacht dat de zachte ondergrond misschien wel goed zou doen, maar daar staat tegenover dat je te maken krijgt met takken, boomwortels en ongelijke grond. Als het nou om een lichte duurloop zou gaan, dan is dat niet zo'n probleem, maar ik wou er 8x1000 metertjes van maken. Heb ik ook gedaan, nadat ik een grote ronde had ingelopen samen met de aldaar reeds aanwezige vaste kliekje van hardlopers uit Hulst e.o. De 1000tjes gingen wel redelijk, d.w.z alles rond de 3'45", zoals gepland, maar ik had gewild dat ik deze training wat soepelder, dus met meer plezier en wat minder last (pijn is zo'n rotwoord) had kunnen afronden. Afijn, ik had de middag nog om te rusten, het was toch de Ronde van Vlaanderen op t.v.

Ongeacht alle dopingperikelen van afgelopen jaren, sta ik versteld van de prestatie die hier geleverd word. En anders dan bij het hardlopen, vind ik deze toppers meer herkenbaar. Ik wil zeggen dat het bij het hardlopen net lijkt, of er elk jaar een nieuw blik Kenianen opengetrokken word, op een paar uitzonderingen na zeggen hun namen mij niks. Of ben ik nu helemaal 'fout'?

Morgen lekker een vrije dag, om nieuwe renschoenen voor Carla en es gaan kijken voor wandtegels voor in de hal/bijkeuken. Heb ik vorige week zelf gestuct. (k'ga liever lope)

1 opmerking:

  1. Elabah Edwin..zie dat je weer aardig terug bezig bent. Ga je trouwens nog naar Rotjeknor of zie je daar vanaf gelet op de laatste moeizame weken?

    BeantwoordenVerwijderen