maandag 19 mei 2008

Een rode piramide





INT: 200m 0'42'' /d200 /400m 1'24''/ d200/ 600m 2'06''/ d200/ 800m 2'48''/ d400/ 1000m 3'30''/ d400/ 1000m 3'30''/ d400/ 800m 2'48''/ d400/ 600m 2'06''/ d200/ 400m 1'24''/ d200/ 200m 0'42''

Oftewel een zware piramidetraining. Zo zag mijn training van gisteren eruit, lang geleden dat ik zoiets nog eens had uitgevoerd. Zoals het normaal is, ook als je een piramide opklimt, is dit natuurlijk veel zwaarder dan afdalen. Nadat ik de eerste 1000 had afgelegd, was het daarna alleen maar gemakkelijker. Elke volgende afstand word dan korter, op de volgende 1000 na. Deze ging dan ook gelijk een stuk sneller; 3'34"voor de eerste 1000, de andere 1000 liep ik in 3'26". En dan is de rest zo gemakkelijk uit te voeren. Het geldt dan wel als een zware training, maar zo ervaarde ik dit niet. Een harstikke mooie training. Dit was dan ook de laatste zware training vóór de wedstrijd van zondag, de 20 van Brussel. De rest van de week heb ik het gemakkelijk, nog een duurloop van 12 km in 53 minuten, training op de club die ik rustig zal doen, en dan op zaterdag nog wat loslopen, ongeveer een halfuur op twee verschillende tempo's.

Gisteren maar eens naar Burgh-Haamstede gereden om vanaf daar langs de route van dé marathon te rijden en parkeerplaatsen op te zoeken voor Carla, voor de bevoorading die ik nodig zal hebben. Daarbij ook enige punten opgezocht die nogal zwaar zouden zijn om deze te nemen. Die hebben op mij dan totaal geen indruk gemaakt en ik vraag mij ook af waarom iedereen zoveel met deze marathon opheeft, dat ie zo geweldig zwaar zou zijn. Ik heb nog nooit een marathon gelopen, maar ik denk dat deze marathon gewoon een makkie gaat worden. Jullie zijn gewoon 'watjes'!!!




3 opmerkingen:

  1. Voor jou wordt dat ook een makkie Edwin! Daar twijfel ik geen moment aan....maar vind je het vervelend dat ik je de laatste 2 km sneller voorbij kom gewandeld dan jij mee bezig bent op dat moment ! Groeten, één van de watjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu al het parcours verkennen ?!
    Volgens mij heb je al nachtmerries !
    Het lukt je wel hoor Edwin, maar hoe....

    Watje-2

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent zeker maar tot aan Neeltje Jans gereden? Overigens is dit wel de juiste instelling. Ik ga me ook niet meer focussen op de duinen naar boven, maar juist op de afdalingen.

    BeantwoordenVerwijderen