zaterdag 31 mei 2008

Zeeuws kampioen

Dat klinkt nogal, dat ik dat ben geworden. Bij de 40+, natuurlijk. En er waren maar liefst 4 deelnemers in deze categorie. Wat een prestatie. Nee, daar ga ik niet van naast mijn schoenen lopen. Och, overall was ik dan wel tweede, maar er waren gewoon niet veel deelnemers, rond de 10 lopers. Wel Sjaak Luteijn en Eric Goossen achter me gelaten, dat vind ik een resultaat die ik de moeite vind. Maar het zal nooit mijn soort werk zijn, dat korte werk. Ik heb op dit moment zo'n gevoel, alsof ik niks heb gedaan, maar wel een halve dag weg geweest. Doe mij maar ruim 10 kilometer, en dan keihard gaan. Vandaag is er ook een wedstrijd geweest, van Middelburg naar Vlissingen over een kilometer of 9. Dat had ik liever gedaan. Kreeg ik nog op mijn sodeflikker, omdat ik niet in clubtenue was getooid. Ik had wel nog een shirt aangepast gekregen (bedankt Ingrid), maar nu deugde blijkbaar mijn broek niet. Die moest blauw zijn i.p.v. zwart. Nu begrijp ik wel, dat er regels zijn. Maar dat kun je ook op een fantsoenlijke manier aangeven, en dat hoef je niet op zo'n schoolmeesterachtige, met het vingertje omhoog, eigenlijk meer op een chagrijnige toon duidelijk te maken. Maar krijg de klere, ik kom om te lopen, en niet om te muggezifteren. Van dat soort dingen gaan we naar de kloten, er zijn wel ergere dingen om je druk over te maken. Lachwekkend is het wel, en ik heb voer voor mijn weblog.

Morgen lekker 800tjes in het bos van de Clinge. 8x in 2'48". Ik heb vandaag niet getraind, dus moet het morgen wat zwaarder.

Mijn tijd was 4'26"8 op de 1500meter, zegt mij niks.

3 opmerkingen:

  1. Hee Edwin,

    4.26 moet je toch wel wat zeggen: een mooie tijd, een PR, kilometer onder de 3 minuten, boven de 20 km/u!

    Proficiat, knap gelopen! Goed voor je snelheid, ook al vindt je het niet zo leuk als op de weg. En volgens mij kan je nog veel harder (rond de 4.20) als je nog wat meer snelheid zou trainen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké Marcel, als jij het zegt, dan ben ik tevreden. Jij hebt er meer kijk op op deze afstanden dan mij. Heb ondertussen es gekeken hoe anderen het doen op 1500m.bij atletiek Zeeland en dan draai ik nog redelijk mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er ook geen verstand van, maar als de kenner Marcel zegt dat dat snel is zal dat wel zo zijn en als je boven de 20 loopt kan dat dus ook niet anders! Wel knap dus, zeker gelet op het feit dat je met een anders shirt hebt gelopen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen