donderdag 29 mei 2008

Niets

Heb ik gemerkt van de afgelopen wedstrijd, de volgende dag heb ik uitgelopen voor zo'n 40 minuten. Maar ik had best wel verder gekunt. Dan ga ik vragen stellen, zo van 'heb ik wel mijn best gedaan op de wedstrijd, had het sneller gekunt'? Of herstel ik nou zo snel. Ik denk het eerste, ik heb moeite om mezelf helemaal leeg te kunnen lopen. Hoewel ik in de laatste kilometers dat gevoel wel had. Maar dan hoor ik verhalen van lopers die een hele dag ziek zijn na een wedstrijd, maar wel een resultaat hebben bereikt waarvan ik alleen maar kan dromen.
Woensdag op de baan, wel blij dat de training goed ging. Toch had ik gerekend dat ik wel last zou krijgen met deze zware intervaltraining, 8x400metertjes. Deze moesten hard, en dat heb ik gedaan. Althans, voor mij ging het hard, van 71 naar 65 seconden per 400 meter. We kregen wel 400 meter rust tussen de versnellingen, dus dan kan je toch voldoende herstellen. Na de training vroeg Jan, onze trainer, wanneer ik nou eens stopte met die halve marathons, 20 en 15 kilometerlopen en eigenlijk met alles dat langer is dan 800 en 1500 meter. Jan ziet in mij meer een 800 en 1500 meter loper, dus. Maar ik ga toch meer voor de gezelligheid, ik vind het ook mooier te lopen als het weer goed is, veel publiek, ambiance...
Oké, ik train wel hard en veel, om sneller te worden. Maar een goede tijd lopen is voor mij wat onderschikt geworden. Als het dan gebeurt, is dat leuk, en ik ga wel zo hard ik kan, natuurlijk. Maar ik moet mij toch geen illusies meer maken, als 40 plusser.
Ik ben wel benieuwd wat ik kan op de baan, daarom heb ik mij ingeschreven voor de 1500 meter aanstaande zaterdag in Hulst.
SPANNEND!!!

(wat vinden jullie van de buienradar? 88888888)

2 opmerkingen:

  1. Ik brul je er wel doorheen zaterdag
    en dan lukt je dat ook weer.
    Maar of het echt leuk is....?

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Ingrid, net nog eens gekeken naar de samenvatting van Brussel, en dan kriebelt het wel weer(zie 'links naar'). Daar kan zo'n 1500 meter echt niet tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen