dinsdag 6 mei 2008

Jules Unlimited

Danwel de zomerversie, heb ik gisteren gelopen. Omdat het zulk mooi weer was en Carla ook vrij was zijn we richting Breskens gereden en de auto geparkeerd bij de Panoramaweg. Omdat daar ook de start gegeven word van de befaamde Jules-loop (19km) weet ik dan ongeveer hoe ver het is om 20 kilometer te lopen over het strand, hetgene wat ik gisteren te doen had. Uiteraard wel de kilometerteller aangebonden, en dan binnen de 44'45" 10 kilometer afleggen om dan om te keren en dezelfde weg terug te gaan. Moet ik wel een vlak tempo lopen. Maar wie de wedstrijd al eens gelopen heeft, weet dat dit onmogelijk is. Paalhoofden, grote plassen, brede geulen waar je omheen moet, los zand, geribbeld hard zand, oneffen terrein, loslopende honden en nu met dit weer ook (blote) zonaanbidders. En dan nog de wind, tegenwind bij terugkeer. Ik voelde me uitdrogen, hoewel ik veel water van tevoren had opgeslagen. En toch, na 1 uur en 29 minuten zwoegen had ik de 20 kilometer bereikt. En datgene waar ik de laatste 5 kilometer naar verlangde, bracht ik gelijk ten uitvoer. Niet de moeite doen om m'n schoenen uit te trekken, maar zo recht de zee inlopen om een fikse afkoeling te forceren, heerlijk. Niks geen koud water, dat voel je op dat moment echt niet, maar het is enorm bevorderlijk voor snel herstel. Vandaag heb ik een rustdag, ik heb tenslotte na lange tijd weer twee trainingen in twee dagen tijd kunnen uitvoeren. Want ook de intervaltraining van zondag, 10x500 in 1'50" heb ik goed doorlopen én goed verteerd. Ik voelde wel dat ik met die 1 minuut 50 per set moeite had dit te behalen, heb ik ook niet geprobeerd, nooit forceren. Maar met 1'53" per keer ben ik tevreden. Over twee weken is alles weer haalbaar, hoop ik. Die 20 kilometer gingen dan wel beter dan verwacht, maar ook hier niet geforceerd.
Voor Brussel zal ik weer volledig herstelt zijn, en dat door simpelweg 1 keer de masseur te bezoeken.

3 opmerkingen:

  1. Kustmarathontraininkske?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te lezen ben je weer op de goede weg. Hopelijk volgen de resultaten vanzelf. Wel goed dat je zo naar je lichaam luistert, daar zul je uiteindelijk voordeel van hebben. Succes komende weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Tom, als het strand bij de kustmarathon er ook zo beroert bij ligt, dan houd ik mijn hart vast.

    BeantwoordenVerwijderen