maandag 12 mei 2008

Verwarmen

Is met de huidige temperaturen geen probleem, maar als je daarbij nog eens stevig gaat trainen, zoals ik afgelopen weekend heb gedaan, kan het weleens te warm zijn. Hoewel ik het gevoel heb er snel aan te wennen. De trainingen gingen gewoon goed, dat staat buiten kijf. Zaterdag 8x800 metertjes met 200 meter dribbelen. 2'56"per 800 meter was redelijk haalbaar, ik zat in ieder geval steeds onder de 3 minuten, ging goed. Eentje was per ongeluk een 1000 meter, toch nog in 3'16" ( ik zag dit pas achteraf). Ik werd ook begeleid door Carla met 'r nieuwe fiets, 27 versnellingen op d'n cyclo is even wennen voor haar. Zondag een rode training, dus aan de bak. Vijf series van 400, 300,200 en 100 meter in 84, 63, 42 en 21 seconden. Ik mocht wel telkens 200 meter lang bijkomen, vind ik reëel. Na een uitgebreide warming-up aan de slag, en deze training ging toch veel beter dan de voorgaande training. Ik kon nu wel volop in de schaduw trainen op m'n parcours, dat scheelt. En vandaag, deze morgen, een duurloop van 22 km waar ik 1h38'30" over mocht doen. Is uiteindelijk 1h37 half geworden en als parcours had ik Cadzand's halve marathon genomen, + 1 kilometer natuurlijk. De eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat ik de beruchte zandbak bij het keerpunt heb overgeslagen. Het strand en al de rest heb ik wel meegepakt, maar het was zwaar, heel zwaar. Ik wijt dit wel aan de vorige trainingen, deze waren toch al niet mals. En ik dacht wat meer afkoeling te vinden aan zee, maar dit viel wat tegen. Maar geen gezeur, dit is ook hardheid trainen. En s'middags dan 100tjes, 200tjes, 800tjes, 1500tjes, een 3000 meter en speerwerpen en verspringen en kogelstoten, met een trappist in mijn hand als toeschouwer bij de Pinksterwedstrijden in Hulst. Mooie wedstrijden, maar het publiek liet het wat afweten, natuurlijk had dit te maken met het mooie weer.

Morgen even een rustdag inlassen.

( O, ja. Die rugpijn, slechts een glaswaterstorm, gelukkig.)

2 opmerkingen:

  1. Ben jaloers op deze mooie traningskuhs...wacht maar... I will be back....by the way mooie verslagen en foto´s etc op de petit tour de france site!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, knappe trainingen zijn dat! Zo te lezen begin je weer in de goede vorm te komen. Trouwens leuk dat je er maandag was om te kijken, ook al moest je zelf niet lopen. Dat vind ik nou sportief!

    BeantwoordenVerwijderen