zaterdag 17 mei 2008

Roparun

Nog wat verslagen gelezen van de verleden weekend gelopen Roparun, een enkeltje Parijs- Rotterdam, en dan hardlopend in estafettevorm. Na het lezen van deze kennisgevingen twijfel ik dan wel over mijn eventuele deelname voor volgend jaar. Ik had me voorgenomen hier niet meer aan mee te doen, maar dat lag misschien ook wel aan het team waar ik bij liep. Dit team was teveel gefocust om als snelste team te finishen. Dit is dan wel gelukt, maar dat ging toch ten koste van de sfeer, die was nogal gespannen. Zelfs nog op de laatste kilometers , toen we al zeker waren van de overwinning. Het is ook niet zeker of ze mij nog vragen, ik was tenslotte reserveloper.

Terug naar de orde van de dag, donderdag rustdag, gisteren getraind, 8x1000 meter in 3'45" met 200 meter rust. Veel meer valt er niet over te vertellen, dit ging gewoon goed. Vandaag een duurloop van 15km in 1h07' met daarin 6x 200meter heuvel op. Vindt maar eens een helling die 200 meter lang is, t'is ier Limburg nie! Het viaduct over de Tractaatweg bij Schapenbout is een mooie, maar vanaf Koewacht naar daar en terug is toch wat te ver. Carla ging toch boodschappen doen in Terneuzen, dus kon ik onderweg uitgezet worden. Net zoals mijn vader vroeger zijn duiven een kilometer of 30 van huis ging 'oplaten', dacht ik onderweg. Wel een leuke manier van trainen, dan kom je nog eens op een andere route. Dit is iets om vaker te doen.



Heb me alvast weer ingeschreven voor de 7-heuvelen. En ik heb een uitnodiging gehad voor de AD-10km in Rotterdam. Deze had ik vorig jaar gelopen én gewonnen, daarom mag ik nu gratis meedoen. Wel leuk dat ze daar nog aan denken, als ze nu ook nog eens startgeld zouden geven....

3 opmerkingen:

  1. Het moet toch ook leuk zijn om te winnen hoor Edwin... ;-);-);-)

    Neen, serieus, prestatielopen en genietend lopen zijn inderdaad totaal verschillend in beleving.

    Nu heb ik in Noord-Frankrijk vooral genoten van het lopen (met vééél heuvels van meer dan 200m ;-)), en soms ben je dan helemaal in trance en loop je soms ineens heel hard, maar soms ook traag, maar wat maakt het uit, als iemand maar het schema in het oog houdt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was uiteraard heel trots dat ik deelnam in het winnende team, die evaring was geweldig, daar op de Coolsingel. Ook onderweg, toen we door dorpen kwamen waarvan de inwoners wisten dat wij de snelste waren, dat is schitterend en dan gooi je je tempo in een extra versnelling. Jammer dat we 2x verkeerd gelopen waren, anders waren we uitgekomen op een gemiddelde van 18 per uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een oost Zeeuws-Vlaams team Edwin? Sportieve Hulsterse gezelligheid, ipv. Zeeuwse nuchterheid? Ik zie dat wel zitten.

    BeantwoordenVerwijderen