donderdag 17 januari 2008

Baantraining

Woensdagavond de vaste baantraining, in de winter toch een fijne training.
Geen last van verkeer en je loopt op een verlichte baan. Vooral als het slecht weer is, is de baan een uitkomst.
5x1000metertjes met 400meter rustig aan.
Altijd maar even wachten wat er gebeurt, zeker omdat ik de dag ervoor 20km gelopen heb.
Een korte warming-up deze keer, eerst 5km buiten de baan en op de baan zelf alleen 3 versnellingen uitgevoerd zonder de gebruikelijke oefeningen.
Desondanks dat ik me op voorhand best wel vermoeid voelde, vielen de resultaten niet tegen;
-1000m. in 3'23"
-400m. rustig
-1000m. in 3'17"
-400m. rustig
-1000m. in 3'20", even een tegenvaller.
-400m. rustig
-1000m. in 3'16"
-400m. rustig
-1000m. in 3'09"

Die laatste had ik liever nog wat sneller gezien, maar dan moet het misschien wel een beetje warmer zijn, een lage temperatuur is ook niet ideaal voor zulke dingen.
Was ik dinsdagavond zeiknat van de regen, was het nu toch wel van het zweten, die laatste 1000 meter heb ik zelfs in m'n t-shirt gelopen.

Morgen 15km, niet te langzaam. En op elke kilometer een versnelling, 20 seconden op wedstrijdtempo.

1 opmerking:

  1. jullie gingen inderdaad weer flink tekeer op die baan...stelletje snelheidsmaniakken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen