dinsdag 15 januari 2008

Wie heeft er gelijk?

Volgens mijn horloge heb ik vanavond 20km afgelegd, terwijl als ik het nauwkeurig na meet met 'afstandmeten.nl' kom ik aan 20.5km. Heeft er iemand ervaring met deze site? Volgens mij zijn die metingen vrij betrouwbaar en ik meet toch ook nauwkeurig, ik zoom ver in.
Ik heb natuurlijk liever die 20.5km, omdat ik niet aan mijn geplande tijd kwam om 20km af te leggen, ging dan te langzaam.
Nu was het deze avond wel bar slecht met het weer. Ik had ook een hele rare route, een paar lussen door Koewacht, dan richting Stekene centrum, daar een ronde gelopen, weer terug naar Koewacht en daar moest ik weer een lus maken om de 20km te kunnen volbrengen. Een weg met ongelijke stoepen op en af, regen, storm, donker en verblind worden door tegemoetkomende auto's.
Ik heb wel getwijfeld of ik wel ging trainen, deze avond. Maar als ik me hiervoor al laat tegenhouden om te gaan lopen, moest ik me ook niet inschrijven voor de kustmarathon!
Beetje hardheid trainen, en het ging toch redelijk, ik heb die 20.5km (ik houd deze afstand maar aan) in 1 uur en 29 minuten gelopen, dat is dan 13.8km/h gemiddeld.

Morgen baantraining, eens horen hoe het Ingrid en Han zijn vergaan in Egmond.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het eens nagemeten op het parkoers van de Rattenloop. GPS van Patrick gaf iets minder dan 13 km. aan en ook afstandmeten.nl gaf nagenoeg 13 km. aan. Volgens mij klopt het dus wel redelijk. Er zit wel verschil tussen luchtfoto en plattegrond, ik denk dat de luchtfoto het meest nauwkeurig is, maar die is weer iets minder gebruiksvriendelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb zelf eens afstandmeten.nl gebruikt voor de wedstrijd van Westdorpe, en daar kwam ik op een verschil van 150 meter, korter dan wat aangegeven werd door de wedstrijdleiding.
    Had dit beter niet gedaan, want nu zakt mijn gemiddelde weer ;-), maar misschien wel eerlijker natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen