donderdag 10 januari 2008

De wind of vermoeidheid

Want het ging deze avond voor geen meter.
Ik wilde 8x800m met elke 800 in 2'54" doen met 200m rust tussen.
Moet het nog precies bekijken op mijn horloge, maar ik zat wel telkens in de buurt van de 3min, maar vraag me niet hoe!
Nou ja, gisteren toch ook redelijk doorgelopen bij de baantraining in Hulst, 20x200m.
Hier ging het bewust iets rustiger dan anders, maar toch...

Wat ging er vandaag allemaal tegen: -Het parcours, omdat het om 17h30 al donker is, moet ik op een verlichte openbare weg mijn
training uitvoeren, en dat is dan de baan tussen Koewacht en Stekene. En daar wordt idioot
hard gereden. Er is gelukkig wel een fietspad, maar je loopt toch niet geconcentreerd.
-Harde wind.
-Niet zo'n mooi vlak fietspad, dus wat onzeker met het risico weer op mijn bakkes te gaan.
( ik liep wel 16.5km/h).
- En de training van gisteravond, is toch te ruig gegaan.



Is er dan niks positiefs?
Jawel, ik heb vlak bij de Expressweg bij stekene een geweldig mooi, zeer brede en schitterend verlicht stuk fietspad gevonden.
Dit fietspad is 500 meter lang en is mooi vlak.
De afstand van thuis naar hier is 4km, dus ben ik gelijk ingelopen.
Het is toch nog een maand voordat het s'avonds lang genoeg licht is om weer in de polder mijn intervals uit te voeren, dus mijn ontdekking komt me zeker nog van pas.


Morgen rust, kan ik relaxen, net als die rare kat van ons die hier nu naast mij ligt te slapen.(doet ze weleens iets anders?)

2 opmerkingen:

  1. Hee Edwin,

    kan gebeuren, eens een mindere training. Is dat niet wat veel, 2 dagen na elkaar interval met weinig rust?

    Gr. Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Te weinig rust is foute boel Edwin. Trainen in combinatie met rust waarvan voldoende rust eigenlijk het belangrijkste is, om de conditie te verhogen en hoog te houden. Maar de resultaten zijn goed dus je zult wel weten en voelen wat het beste voor je is.

    BeantwoordenVerwijderen