zondag 13 januari 2008

Niet gepland..


..om snel te gaan, gisteren in st. Jansteen bij de rattenloop. Op voorhand had ik al rondgekeken met wie ik samen kon lopen en het liefst niet te zot hard.
Dat komt dan toch weer anders uit, en heb ik samen met Jordi van Guyse de eerste kilometers gemaakt in een pittig tempo, toch tegen 18 per uur. Jordi liep de middenafstand en in Absdale centrum gingen we ieder onze eigen weg. Leuk dat hij hier ook weer eens kwam lopen, dat is toch al een paar jaar geleden dat hij hier was. We hebben nog wat kunnen 'ouwehoeren' onderweg.
D'r was wel een straffe tegenwind, langer dan ik dacht, want ook de rotonde voorbij, richting Koewacht bleef de trok treiteren.
Op het end van deze weg, linksom terug richting Steen was het even relaxen om daarna het tempo op te voeren, heerlijk, wind in de rug.
En dan kom je op de route van de 8km en krijg je nieuwe richtpunten, namelijk degene die de 8km lopen. Dat doet je tempo toch weer opvoeren.
Ik doe zelf geen tijdopname, maar bij de finish aangekomen bleek ik een minuut sneller te zijn dan vorig jaar.

Wel wat minder deelnemers dan vorig jaar op de langste afstand, maar toch ook weer de bekende gezichten zoals een roadrat en 1/3 van het bestand aan witte kenianen, beide tevreden met het behaalde, volk uit Terneuzen en omgeving en zelfs een inschrijving uit Kortrijk.

O ja, ik was eerste trouwens, 13km in 45'17", net als Carla op de 6km en we hadden allebei een bos bloemen, maar Carla heeft de hare aan Sarah, de dochter van Ingrid gegeven, omdat ze eerste was op de 3km en daarvoor niks had gekregen. Beetje een domper voor haar, maar Carla kon haar blij maken, leuk van Carla.

Voorlopig geen wedstrijden meer, de eerstvolgende wordt Cadzand halve marathon.

3 opmerkingen:

  1. Goeiedag, alweer eerste!! Proficiat.
    Ik wordt nog trots op mezelf dat ik je ooit nog eens geklopt heb in een wedstrijdje wie als eerste de top van een beklimminkje zou bereiken in Limburg.
    Ik zou het nu niet meer kunnen. Alhoewel...op de fiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer top gelopen Edwin! Boven de 17 km/u met die wind, wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mwah...het ging inderdaad wel erg lekker bij jou. Blijf het ontzettend knap vinden dat je dit ook in je eentje kan!

    BeantwoordenVerwijderen