zondag 6 januari 2008

Toch gelukt




Om de ronde van 12.4km in Heikant goed uit te lopen . Ik was er niet zeker van, omdat ik toch niet zo lekker was, deze week. Inlopen voelde wel goed aan, dat was een goed teken. Dus inschrijven dan maar voor de langste afstand, niet te flauw zijn.
De start om 15h, en weg. Het ging gelijk al hard, in een groep met 4 man, waarbij Kris Derveaux het tempo aangaf. Kris liep de 5km. Bij de splitsing verwachtte ik, dat ik alleen verder zou moeten. Dit bleek anders te zijn, ook Filip van Goethem en Eric Cappon (pas bij de finish kwam ik erachter, dat Eric de derde man was in ons groepje) moesten ook die kant op, en dat terwijl het tempo gehandhaafd bleef. Hoe lang houd ik dit vol? Langer dan ik gehoopt had, Filip en ik konden goed samenwerken om het tempo hoog te houden, terwijl de Eric zijn best deed om aansluiting te houden. Ongeveer 2km voor de finish moest Eric eraf. Ook omdat Filip af en toe wat tempoversnellingen toevoegde aan onze rit, die ik gemakkelijk beantwoorde. Ik gaf hem, zeg maar, wisselgeld voor zijn fratsen door het tempo dat hij zelf aanvoerde door te zetten. In de Magdalenastraat aangekomen had ik ervoor kunnen kiezen om een gat te slaan, dit zou misschien wel gelukt zijn. Maar ik koos ervoor om te vertrouwen op mijn eindsprint, altijd wel leuk, een beetje sensatie voor de finish. Filip dacht er precies zo over; 'ik ben toch een stuk jonger, heb jongere benen, dus dan klop ik die ouwe wel op de eindstreep',vertelde hij mij later, maar dan kwam hij toch van een koude Kermis thuis, zoals ze bij ons zeggen. Dus ik was eerste in een tijd van 43'24", met een stevige eindsprint(heerlijk). Zeer tevreden hierover, met een gemiddelde van 17.15km/h over dergelijk terrein. Kwamen we nog een meisje met een paard tegen, het beest keek al verschrikt toen wij voorbij kwamen, later bleek dat hij toch was losgebroken, zonder verdere gevolgen.
Het mooie van deze ronde was dat de ondergrond varieerde van asfalt, grindpaden, zandpaden en modder in de bossen van Stekene. Was er deze dag ook nog behoorlijk wat wind en je kan bedenken dat het wel een pittige wedstrijd is geweest, met op de lange afstand 98 deelnemers

Natuurlijk veel bekent volk uit Hulst, toch mistte ik er een paar, zoals Marco Ottjes.

Twee bossen bloemen konden we mee naar huis brengen, want Carla was eerste vrouw bij de 5km, wat haar totaal veraste.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten