maandag 15 februari 2010

Who Am I

D.R.I.
Toen jaáááren geleden deze jongens met hun band aan het oefenen waren in de garage bij één van hun ouders, kwam de vader des huizes kijken wat voor een teringherrie ze aan het maken waren. Hij noemde hun dirty rotten imbeciles die nergens voor deugden. Zo hadden ze gelijk een bandnaam..

In tegenstelling tot wat ik inderdaad van plan was, om er met mijn trainingen er in te vliegen na dat uitstapje in Cadzand-Bad. Slechts twee trainingen kon ik vorige week noteren. De oorzaak is dat alsmaar aanhoudende winterpokkeweer. Ik heb het nou wel al gezien, ik wil 25 graden!! Nouja, ik heb nog even tijd. De eerste interessante loop is pas over 5 weken. Dat word dan de loop in Sluis voor 21km. Dat stond al langer gepland, dus het is niet zo dat ik een poging ga wagen om onder de 1h15 te geraken. De kans daarop word op de dag zelf beslist. Ik maak me geen illusies, hoewel ik vorige week de eerste dagen nauwelijks de grond heb geraakt. Ik liep met mijn kop in de wolken, en ik teer hier nog altijd op (ik weet niet of deze uitdrukking bij iedereen duidelijk is?).
Ik had dus tweemaal getraind, een duurloop van 20 km in 1h26. Op de dag ná mijn tandarts bezoek, waar ik inderdaad anderhalf uur in de stoel heb gelegen. Toch was dit nog niet eens een heel lastige ingreep, hoewel er momenten waren dat ik door de grond kon gaan, ondanks de verdoving. Maar ja, vier kanalen reinigen gaat niet helemaal zonder last. 'Ach, het lopen van een marathon is erger', dacht ik toen er van die momenten waren dat het eventjes hééél lastig was. Lachen ging niet, met zo'n magazijn aan ijzerwaren in mijn bek. Maar ik had wel binnenpret, en kreeg medelijden met degenen die met dit weer de lange duurlopen moeten doen (maar niet echt).
Oja, die duurloop liep lekker.
Zondag lange intervallen, zo van 2km, 1500 meter, 1km en 500 meter van rond de 3'35'' per kilometer.
Vandaag 10 minuten in 4'41'', 10 minuten in 4'21'', 20 minuten in 3'51'' en dan zo weer afbouwen zoals ik mijn training heb opgebouwd. De rest van de week is dan maar stilletjes, ik wil lopen op d'n Graauw voor 15km.
Als laatste nog even over de TV uitzending van Omroep Zeeland op maandagavond. Daar was de gekuiste versie te zien van het verslag van de Cadzandse ronde, dus Z-VL vrij. Ik was daar best even pissig over, maar dat loont de moeite niet. Ik laat die bende azijnpissers maar, we weten nu eenmaal dat dit zo werkt. Tenslotte, wie ben ik nou eenmaal? Maar waarom het nou nodig was om zo nadrukkelijk te vermelden dat Michel en Tim niet aan de start verschenen? Laat duidelijk zijn, ik zelf heb veel respect voor de prestaties van deze jongens, die daarbij niet naast hun schoenen zijn gaan lopen. Een goeiedag en een praatje kan er altijd vanaf als ik ze tegenkom. En dat geld eigenlijk voor alle jongens en meisjes van d'n overkant die ik ken. Nee, het is alleen die omroep die iets tegen heeft. Maarja, ik ben tenminste wel op Omroep Gelderland geweest. En dat is wel wat groter dan Zeeland...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten