dinsdag 21 september 2010

Breda, maar wat?

Ondanks het feit dat ik weer voor 100% tekeer kan gaan met mijn trainingen, zal Breda waarschijnlijk iets te vroeg zijn om daar een prestatie neer te zetten. Ik zou eventueel kunnen hazen voor iemand die zich daar de laatste jaren laat zien om de 10km te lopen, maar ga toch geen beloftes doen. Maar hoe ik zou moeten weten of ik klaar ben voor de 10km, dat is de vraag. Ik kan alleen nog maar mijn trainingen zo goed mogelijk uitvoeren, een test zit er niet meer in. Helaas heb ik nog niet de pittigste trainingen in mijn schema gekregen, wat dus betekent dat ik nog in de opbouwfase zit. Met een pittige training bedoel ik een duurloop van 15km die ik in een uur heb af te leggen. Vandaag zat ik in de buurt, met 1h03'40'' voor 15km, met wel een heuveltraining in verwerkt, 6x heuvel op. Op een schitterend splinternieuw viaduct, hier vlakbij aangelegd over de E34, is het prachtig om mijn heuveltrainingen uit te voeren.
Vorige week dan 5x getraind, in drie dagen drie trainingen afgewerkt, twee maal interval, waarvan één in het rood (zwaar) en een duurloop, 15km in 1h04. Op de club, vanwege een Coopertest op de Linie getraind. Vier maal ongeveer een 1200 meter over ruig terrein (Moersschanscross), smalle paadjes op en af de linie. Gingen boven verwachting, alles enige seconden boven de vier minuten. Dit alles bij elkaar bijna 70km getraind. Een week waar ik zeer tevreden mee ben, blij dat ik weer alles kan doen, zonder al te veel last. Trouwens, die last van mijn hiel, hoe harder ik train, des te sneller lijken de problemen met mijn hiel als sneeuw voor de zon op te lossen. Rust is dus ook niet altijd alles, blijkt achteraf.
Deze week kan ik nog even tekeer gaan, de volgende week moet ik wat meer gaan opletten. Ach, heb ik tijd om mijn camera in orde te maken, zaterdag 2 oktober stel ik me op boven aan dat leuke trapje, 5 km vóór de finish in Zoutelande. Ik verheug me al op het afzien van mijn medemens bij het beklimmen van het zoveelste obstakel . Nee, geen medeleven van mij, wel support (en waarschijnlijk, een beetje pijn in 't hart)...

6 opmerkingen:

  1. En ik verheug me alvast op onze ontmoeting in Westkapelle!

    De mooiste foto's van marathonlopers worden niet genomen aan de finish, maar juist een paar kilometer voor de finish.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Edwin,
    foto liefst van m'n linkerkant
    (=fotogenieker..)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Edwin, van harte proficiat met je verjaardag!! Hopelijk een mooi sportjaar voor jou en een goede wedstrijd in Breda.

    Je vraagt je vast af hoe ik weet dat je jarig bent -> zie site RKHAV

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Edwin, is dan niet dat schitterend lelijk en vooral niet praktisch nieuw viaduct ? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik verwacht op die plaats de meest lelijke uitdrukkingen op de gezichten te zien, dus wat mooi is of fotogenieker?? Inzoomen, als de afbeelding erom vraagt, maar niet te veel, Patrick. Dank je, Marcel, heb vandaag mezelf getest in Axel. Voor mij best wel een handig viaduct om richting kust(traininggebied) te rijden, en voor heuveltraining, Gunther.

    BeantwoordenVerwijderen