maandag 13 april 2009

Wat te doen???

Na een schitterende week met de nodige trainingskilometers kan ik zeer tevreden zijn dat alles weer naar behoren werkt. Intervals, duurlopen, geen probleem meer deze goed te doorstaan. Woensdag nog een piramidetraining op de club, van 200 naar 1000 meter en terug met sprongen van 200 meter. deze komen in mijn eigen schema regelmatig terug. Zaterdag een duurloop van 15km in 1h06. Hierbij mocht ik elke kilometer even versnellen, zo'n seconde of 20. En om dan met het huidige weersomstandigheden om 6h30 in de ochtend door de polder te mogen lopen, dat is dan echt genieten. Ik heb dan ook een gedeelte van de Z.Vl. marathonroute in deze 15km opgenomen, misschien wel het mooiste stuk, het schelpenpad bij Koewacht (fortenroute). Net toen de zon op kwam liep ik hier tussen de schapen. En als je dan weer terug thuis komt, weet je dat deze training op dit tijdstip voor herhaling vatbaar is. Zondag, Carla op de fiets mee om 7x1000tjes te verwerken, 200meter rust. Niet zo'n heel pittige training, aangezien ik 3'45'' per 1000 meter mocht verlopen. Maar omdat er best wel een pittige wind stond, was de eerste toch even wennen. De rest gaat bijna vanzelf. Een dikke 3000 meter inlopen en bijna 4 km uitlopen, kwam ik weer op een goeie 15km. Tweedepinkstermaandag, met de gedachte om weer vroeg op te staan om dan een duurloop te maken van 20km. Maar er was nog iets anders, de Paaskustloop in Breskens. Maar daarmee ga ik weer buiten mijn boekje, omdat deze wedstrijd niet staat ingepland. Ik stond dan ook een tijdje in dubio, ik had wel een rode training gemist, en dat samen met de geplande duurloop die dan vervalt zou dat een gewetenssussend werking moeten tewerkstellen als ik de wedstrijd zou lopen. Heb ik toch een zware training ondergaan. Zo werkt het niet echt, maar anders verzin ik wel iets anders. Het was alweer enige tijd geleden dat ik in het Zeeuwse nog eens een wedstrijd had gelopen. Dus op naar Bresjes. We waren wat laat vanwege de brug, die ging voor onze neus op slot, natuurlijk. Nog wat ingelopen voor de 9,5km over duinen en strand, en kwam daarbij al snel Sjaak Luteijn tegen. Ik had al direct van 'daar gaat de winnaar van vandaag'. Verder nog veel bekenden, zoals Erik Goossen, Eric Cappon, Niek Wieland, Patrick van Quekelberghe en nog meer. Genoemden hoorden dan ook bij de kopgroep waarbij Patrick het tempo hard maakte. Er waren drie rondjes te lopen en het was natuurlijk Sjaak die flink aan de boom schudde. Ik was de laatste die na de eerste ronde ook Sjaak moest laten gaan. Wat gaat die vent toch hard!! Wat er voor mij over was, was mijn tempo handhaven en mijn kilometers rond maken. Ik had geen idee wat er achter mij gebeurde, maar het bleek achteraf dat Patrick helaas moest opgeven. Het was dan ook een zeer zwaar parcours, altijd dat hellende over de duinen met tegenwind. het strand lag loeizwaar. Terug van het strand door het mulle zand de duinen weer op. Een steile helling die dan wel geasfalteerd was, maar de helft daarvan lag onder het opgewaaide zand. Jaaaa, het was wel een klein beetje een behoorlijke, zeer heftige, een teringzware wedstrijd. Regelmatig moest ik dan ook weer op adem komen na het nemen van dergelijke helse ondernemingen. Maar de tijd schiet lekker op als je je eigen zo lekker bezig houd, en na 37'58'' kwam ik 57 seconden achter PK-genoot Sjaak over de streep. Met achter mij Erik en Eric. Affijn, de uitslag vermeld ik nog wel. Heb ook nog de ronde nagemeten met gebruik van de welbekende afstandmeter, en kwam daarbij op een totaal van 10200 meter. Wat ook zeker de moeite van het vermelden waard is, is dat RKHAV-clubgenote Sandra de Block tweede overall is geworden op de midden afstand!! Dat dit een prestatie is, nou en of!

Kon ik wel eens spijt krijgen van een in het wilde weg ingegooide wedstrijd, daar is nu geen sprake van. Volgens mij had ik me nu niet anders gevoeld als ik gewoon 20km had gehobbeld.
Daarbij heb ik morgen een rustdag, kan ik woensdag weer vooruit.

Heb me net ingeschreven voor de halve van Roosendaal en luister nu naar Studio Brussels hardste gitaren, dus niet storen.

1 opmerking: