vrijdag 9 oktober 2009

Beter dan niks

Ik heb beslist! Ik ga dan maar in Etten-Leur starten. Ik wist nog niet zeker of ik daar zin in had, na die tegenvaller in de Kust-marathon. Het is een feit, dat ik er nu niet echt naar toeleef, zoals wel is gebeurd bij voornoemde marathon. Maar ik vind het toch jammer van mijn trainingen, vooral de duurlopen, om daar niks meer mee te doen. Ik ben er in ieder geval al achter gekomen dat mijn snelheid op de halve niet heeft moeten inboeten, integendeel.
Ik moet verder niet veel meer trainen om klaar gestoomd te worden voor de Brabant Marathon. Ja, natuurlijk hoorde die 30km van deze week bij de trainingen, ik ga niet voor de lol zo'n afstand lopen, zeg!! Maar op dat moment was mijn deelname voor de alternatieve Elfstede....uhm.....marathon nog niet zeker, alhoewel ik al een nieuw schema van mijn coach had gekregen.
Verder had ik wat intervaltrainingen, gelukkig wel. Niet spectaculair, 8x800 in 2'50'' en 6x1500 in 5'24''. Die laatste moet ik nog uitvoeren, maar ik denk da'k morgen in Axel ga lopen. Ik wil hier in de buurt nou wel eens weer een loopje meemaken, en ik ga ze het niet gemakkelijk maken!!(zal er natuurlijk dan wel een snelle Belg zijn). Ook de baantraining is letterlijk in het water gevallen. Ik weet niet of het overal zo'n weer als hier in de omgeving was, maar in Koewacht en ook Hulst was het goed raak. We waren onderweg, maar zijn terug gekeerd na de eerste fikse donderslagen.
Dus tot nu toe niet veel getraind, zondag komt er ook niks van. We gaan dan met de P.V. naar de Antwerpse Zoo, voor een kijkje achter de schermen. Alsof ik op mijn werk al niet genoeg lelijke apen zie.
Dus....nog twee weken en dan mag ik weer proberen 42km te lopen, alleen wat minder sensationeel dan Burgh-Zoutelande (het blijft pijn doen). Vorig jaar wist ik zeker, dat ik nooit nog een marathon zou lopen. Nu weet ik zeker dat ik op 2 oktober in Burgh aan de start zal staan, 3x is scheepsrecht!!

ps, 2 oktober 2010 laag water 15h15, kan maar al beginnen met de voorbereiding, hé.

6 opmerkingen:

  1. Voer ik de druk erg veel op als ik podium zeg?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd!! Daar heb ik mijn allereerste marathon gelopen. Het loopt daar fantastisch.

    Even iets anders. Wil je eens kijken naar http://meertensens.blogspot.com/
    Graag je reactie met jouw sportieve blik op de sport en fraaie omschrijving. Met de familie in Lelystad aan midgetgolf gedaan. Uiteraard vrij fanatiek, maar een foto, die ik maakte, heeft het een en ander los gemaakt.
    Puur voor de fun...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super om te horen Edwin! Zoals je al aangeeft, dan zijn al die trainingen niet voor niks geweest. In vorm ben je toch wel, kijk maar naar Breda.

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, misschien om wat inspiratie te krijgen:

    Chris Verbeek (M50) liep vandaag in de Eindhoven Marathon 2u27.

    Naar ik me kan herinneren zat je niet ver achter hem in Nieuw-Namen. Klopt het dat je in Koewacht zelfs van hem won?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. met alle respect Marcel voor Edwin, maar Chris zijn prestatie mag en kan men niet linken aan Edwin, dit is ongelofelijk knap van Chris, Chris heeft ooit 2.14 gelopen!! wat Edwin betreft, mooi dat hij de moed bij elkaar raapt om zijn seizoen af te sluiten met een knal prestatie in Etten Leur. langs deze weg wens ik Edwin een dijk van een wedstrijd met een super tijd!!

    groetjes
    william

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Edwin,Met de vorm zit het wel goed gezien Breda en Axel.In Etten-leur heb ik je op 2.50 ingeschaald, het kan er qua weer behoorlijk spoken eind Oktober dus laat je niet gek maken.Heb er ervaring mee liep er altijd een goede halve mrt.in meestal guur weer, mijn weer dus.En van achter mijn computer blijf ik al je bewegingen volgen uiteraard.Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen