zondag 8 maart 2009

Vals alarm, gelukkig...

Ik ben dan ook weer volop aan het trainen, donderdag 10 x 500tjes in 1'50'' met 100 meter rust. Vrijdag rust, naar de vergadering geweest van de club. Het ging over de keuze van de nieuwe clubkleding. Carla is betrokken bij de kledingcommissie en men had uiteindelijk de keuze over twee kledingmerken. Met overweldigde meerderheid is gekozen voor het duurste merk, omdat deze toch wel een betere afwerking had.
Zaterdag in Axel gelopen, ik had een duurloop te doen van 22km en dan kon ik net zo goed de halve marathon van Axel lopen. Ik heb deze volgens mijn schema gelopen en heb me niet gek laten maken door mee te doen voor een prestatie. Ik heb er 1h31 over gedaan en ben tevreden dat dit moeiteloos ging. Eerlijk gezegd heb ik nog geprobeerd in de laatste kilometers te versnellen, maar als je al 18 km in een tempo hebt gelopen van 4 minuut 25 per kilometer is echt niet te doen om nog boven de 14 per uur te lopen. Een heel vreemde gewaarwording, omdat ik weet dat ik in de omstandigheden van deze dag minstens een PR had kunnen lopen. En de overwinning op mijn naam had kunnen schrijven. De winnaar had iets van 1h19 nodig, dus...
Ik ben trots op mezelf dat ik rustig heb gelopen en mezelf spaar voor de halve van Sluis. Ook nog, Runners world's dreamteam, die trainen voor de marathon in Rotterdam, hadden Axel uitgekozen om gezamelijk een wedstrijd te lopen. Komt misschien wel een verslag van in Runners world? Vandaag (zondag) 4 x 2000 meter in 7'20'' getraind met dan wel 400 meter rust. Was een zware training vanwege de harde wind, daarom zag ik wel op tegen deze oefening. Ik heb het mezelf wat moeilijker gemaakt door gedeeltes bewust tegenwind te lopen, bij een wedstrijd heb je tenslotte ook geen keuze.

Verder kan ik nog melden dat ik net zo goed kan stoppen met deze weblog om de reden dat er toch niks meer dan leugens in staan. Het is nog niet zo lang geleden dat ik had geschreven niet meer op zo'n manier een wedstrijd te lopen; 'een wedstrijd is een wedstrijd en dan wil ik voluit gaan'. Hou ik mezelf voor de gek, alez, vooruit. Maar om zulke onzin wereldkundig te maken en zomaar wat te brabbelen terwijl ik weet dat ik toch geen woord kan houden. Wie wacht er nou op deze onzin, zo van 'het kan vriezen en het kan dooien'. Nog een geluk dat ik zelf weet wat voor nen onnozelen ik ben, je zal het maar te horen krijgen van een ander. Ik heb een zwak karakter(zucht) en ik moet het ermee doen.

Nou, dit was het dan, tot ziens, tot in de pruimentijd en we zien mekander nog wel eens een keer!

The end.




PS: Misschien schrijf ik morgen wel weer, ik ben nogal onbetrouwbaar.

5 opmerkingen:

  1. Edwin,
    lieg gerust door, ik stoor mij d'r niet aan!
    By the way, knap gelopen, zo tegen je principes in...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En als je nog vlugger wilt, wil ik gerust wel eens onze boxer uitlenen ;-);-);-) Suc6 met de komende uitdagingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lopers van lange afstanden zitten nu eenmaal zo in elkaar Edwin, dat komt omdat alle dagen niet dezelfde zijn, soms gaat het zo goed dat je de wereld rond wil lopen ....en soms denkt men waar ben ik mee bezig. Je artikels worden pas interessant dat je naar wedstrijden toe leeft, dat geeft een kick, maar er bestaat altijd nog wel iets dat je terug op de grond brengt.
    Ik blijf je koesteren Edwin, dus schrijf maar lekker door, zo als het spreekwoord zegt, alle dagen zijn niet hetzelfde, je schrijven is creatief en best leuk om te lezen, dus wij (ik) duimen weeral voor zondag.

    Edwin.... de avonden worden minder donker, het trainingsbeest Edwin zal met volle teugen genieten van elke meter lopen.

    groetjes
    william

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wordt er zondag nog in Sluis gelopen? PR'etje???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig was het vals alarm. Jammer voor in Sluis. Had er zelf ook gevlamd. En het kriebelde zeker verdorie. Maar hou vast aan mijn gewoontes...en sta liever uitgerust en scherp op 5 april;-) En die halve in R'daal staat me wel aan...goeje tip voor een pr'tje..had in Sluis ook idd zeker gekund..maar alles op z'n tijd.

    BeantwoordenVerwijderen