zaterdag 11 juli 2009

Ja ja (zucht)..

Al dat getrain en geloop en gedoe, om dan nog uiteindelijk 17 minuten te moeten lopen om 5 kilometer af te leggen.
Duidelijk, niet tevreden met het resultaat, dat garant stond voor een 4de plaats van de 241 deelnemers. Op zich een mooi resultaat, maar de gelopen tijd deugde niet. Dan maar liever 40ste met een goede tijd, of een tijd waar ik tevreden mee ben. Ook omdat ik weet dat de afstand van deze omloop vrij precies klopt. Er werd hard gelopen, de eerste kwam binnen op 15'26''. De man voor mij, op de derde plaats, was ook al 56 seconden voor mij binnen. Kevin Knudde was zijn naam, in deze regio geen onbekende. Dus op nog geen minuut achterstand van Kevin, dat maakt iets goed.
Maar ik blijf erbij, ik had voor mijzelf toch iets van 16'30'' in gedachten. En dat is dan ook niet overdreven. Maar het zit er niet in. Nu moet ik ook zeggen dat ik hier op deze wedstrijd nog nooit goed heb gepresteerd. Op vrijdagavond na een werkweek, dat ligt mij kennelijk niet. Carla liep ook de 5k, maar maakte een slechte start. Te veel deelnemers die gewoon in de weg lopen, die eigenlijk te ver vooraan staan. Een 81ste plaats overall in 24'50''. Tja, die slechte start...
Verder wel een wedstrijd met veel ambiance, gezelligheid en drukte, 241 deelnemers op de 5k en 297 deelnemers op de 10k. Deelnemer op de 10k was verrassend Patrick van R. uit Hulst, met een 25ste plaats in 38'12'' als uiteindelijk resultaat. Mooi gelopen, Patrick, jammer dat je niet even na kon blijven.
De winnaar op de 10k, Johan de Ketele, liep deze in 33'09'', niet mis, op een parcours met 2x een helling van een lang viaduct over de E17. Kostelijk was het wel, dat hij niet kon wachten op de prijsuitrijking. Hij had zelfs zijn auto buiten het parcours geparkeerd, om na de wedstrijd snel weg te kunnen, omdat hij nachtdienst had bij het U.Z. Dus hij heeft gewonnen, omdat hij zoveel haast had, om op tijd op zijn werk te zijn. Ook een drijfveer! Achter de wedstrijd de tombola en de prijsuitreiking, maar niet voordat de speaker alle sponsoren (horeca gelegenheden, bakkers, hamburger en friettenten, boeren, burgers en buitenlui, hoeden en petten verkopers, voetbalvereniging, vakantieparken, sexboerderijen, garagisten etc) vrijwilligers, families, joggingclubs, de oudste deelnemers, de grootste afvaardiging (atletiekclub), de verstwegwonende deelnemer (Scarborough USA), de Zeeuws-Vlaamse deelnemers en wat er nog allemaal te verzinnen, had bedankt.
Wel, toch een amusante, gezellige avond met nog wat gratis pinten voor ons van de organisatie.
Volgend jaar weer, hoe slecht ik hier ook loop.

9 opmerkingen:

  1. Nog best een mooie prestatie hoor Edwin, al snap ik goed dat je nog sneller wil (en kan). Maar: slechts een minuutje achter Kevin Cnudde vind ik niet niks, als je weet wat deze atleet al gepresteerd heeft. Die loopt normaal gesproken makkelijk in de 15 min, dus misschien was het toch wel een lastig parcours of langer dan 5 km. Wie waren de nr. 1 en 2?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nr 1 was Frederik de Vuyst die de avond d'r voor om 22h00 nog een 3000meter in 8'41'' had gelopen!!
    Nr 2 was Mohamed Alaya.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Patrick van R. is goed aan het lopen de laatste tijd valt me op. Ik denk dat je tegenvallende tijd voor een deel gerust op de vrijdagavond mag steken. Persoonlijk vind ik dit natuurlijk nog geen Knudde tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Persoonlijk vind ik het niet slecht voor iemand die in voorbereiding is voor een marathon. Had nooit gedacht dat je daar je schoenen voor zou aantrekken...maar goed de Pinten zullen achteraf wel gesmaakt hebben zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je verslagje maar even op Facebook gegooid, veel van mijn hondensportvrienden waren er ook. Hoop dat ik copyright van je krijg... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Copyright zoveel als je wilt, Gunther.
    Patrick, hoe kom je er bij dat ik in voorbereiding van een marathon zit?
    Heb ik niks over gezegd/geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je hoeft er ook niets over te schrijven of te zeggen...doen wij wel voor je.
    zie www.marathonzeeland.nl:
    691 Edwin de la Ruelle Koewacht NED M Mannen 40
    wellicht heeft carla je dus ingeschreven ! sterkte alvast...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hee..... Dus toch weer een marathon?!
    Goeie zaak!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. !?!..Yes..but no..but yes..butno, butyes,butno,butyes,butno,butyes,butno, but because ik me hét ingeschrève, wilnie zegg'n da'k ok an d'n start sta van marathon. Investement in the future, ik verkoop m'n kaartje met winst aan een sloeber die te laat was met inschrijven, net als al die andere fake names waaronder ik heb ingeschreven. Jaja, zaken hé mennekes!! Hoe denk ik anders Porsche te rijen? Nie van werk, zenne!

    BeantwoordenVerwijderen