woensdag 8 juli 2009

Weet je wat we doen?

'We doen es niks vandaag', stelde ik Carla voor. Geen trainen op de baan, ik heb er nu 5 trainingen op 5 dagen opzitten. En het is zo'n pokkeweer, ik heb even geen zin. Carla heeft dan op d'r eigens een klein rondje gelopen, en zeiknat geworden.
Maandag op de baan 10x400tjes, 100 meter dribbelen. Alles tussen 1'21'' en 1'25'', geen spektakel dus.
Dinsdag;
10minuten tempo 4'41'' per km, 12.8km/h
10minuten tempo 4'21'' per km, 13.8km/h
10minuten tempo 4'01'' per km, 14.8km/h
10minuten tempo 4'21'' per km
10minuten tempo 4'41'' per km
Dat de volgende 10 minuten telkens sneller moeten maakt de training dát het een training wórdt, maar het terug afbouwen is ronduit saai en ben ik blij weer thuis aangekomen te zijn. Ik kon mooi tussen twee onweersbuien deze training maken, maar om dan midden in de polder met vrij uitzicht naar alle windrichtingen, dan is het wel genieten van die schitterende wolkenpartijen. Toch altijd indrukwekkend en jammer dat ik dan geen fotocamera bij me heb. Hoewel het echte 'live' uitzicht zijn weerga niet kent. Dit valt niet vast te leggen. Dat maakt het lopen ook weer zo mooi, tegen de elementen, en ervoor zorgen niet verrast te worden door zo'n heftige bui.

Net nog gelezen dat Patrick nog een overwinning heeft geboekt bij de eerste zomerloop in Retranchement. Een schitterende loop met altijd verrassende deelnemers; campingtoeristen.
Ik zal deze loopjes moeten missen, dit jaar. Valt niet in de planning, helaas.

2 opmerkingen:

  1. Best verstandig, voor jou doen, om een terechte rustdag te pakken ipv de woensdagbaantraining er nog achter te plakken! Gij zijt goe bezig mannekuh!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verstand komt met de jaren, dus nog even geduld, Patrick!

    BeantwoordenVerwijderen