zondag 5 juli 2009

Warmte gewenning.

Is vast geen goed Nederlands, 'gewenning', maar klinkt wel lekker. Niet gepland, maar wel gebeurd; trainen op het warmst van de dag. Zaterdagmiddag een duurloop van 18km in 1h16'30'', en dat in de Cadzandse duinen. Ik had niet verwacht dat het daar zó warm zou zijn. De weersvoorspellingen waren anders dan de realiteit. Dus deze training was er één van; 'waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?'
Och, ik heb het gehaald, het was gewoon een beetje lastiger dan nodig was. Vandaag op herhaling, na een verfrissend regenbuitje dacht ik er goed aan te doen nog wat duizendjes te lopen, 7 stuks in totaal. Heb ik ook gedaan, maar ook weer in de volle zon. Deze kopere knoert kwam daadkrachtig tot volle uiting toen ik nog maar aan het inlopen was. Ik wou de kilometers in 3'40'' lopen, maar dat ging een beetje de mist in. Het was meestal rond de 3'44''. De laatste, ja, die ging ineens in 3'34''.
Ik heb uiteindelijk al mijn trainingen weer eens gehad, deze week. Ook op de baan ging het nog niet verkeerd, 8x400m, de traagste in 72 seconden, de snelste in 66 seconden. Dat ik dit nog kan. Was ook wel dankzij Marcel, die ook weer eens bij ons op de baan trainde. Verder was die snelle 66er, omdat ik Job de B. haasde, die een snelle 600meter had te doen. Is hem gelukt, hij tevreden, ik tevreden.
Kom ik in totaal op 77km deze week, waarvan 32km intervaltraining. Weer eens uitzonderlijk veel voor mij. Ook omdat ik eigenlijk nooit in de gaten heb gehad dat ik nogal wat intervalkilometers loop. Dit zijn de kilometers zonder warming up of cooling down, dus puur versnellingen. De komende week krijg ik het wat rustiger, omdat ik vrijdagavond een wedstrijd in Belgie loop.
Ondertussen Rock-Werchter op de radio, ik geloof niet dat ik veel mis. K'heb de line-up niet bekeken. Trouwens, 4 dagen open air festival vind ik overdreven. Toendertijd met Torhout-Werchter was meer dan genoeg. Zaterdag in T, zondag in W.

'Anoniem' schreef in het 'Zuiddorps' een bericht, voor als je het niet begreep bij mijn vorig artikel.

1 opmerking:

  1. Poeheej, ik krijg het er al spaans benauwd als ik dit allemaal lees! Succes bij onze zuiderburen. Niet teveel pinten in de Pinte he..

    BeantwoordenVerwijderen