maandag 24 augustus 2009

Het komt nooit meer goed..


Dát klinkt zwaarder dan het is, het gaat hier om de titelsong gespeeld door de Trockener Kecks voor een Nederlandse komische serie uit de jaren 90. De hoofdrol word gespeeld door Rijk de Gooyer die de Amsterdamse verzetsheld Fred Schuit speelt. Fred scheld op de hele wereld en de hele wereld is tegen hem. Sinds kort heb ik de gehele dvd serie, en de serie blijft onverwoestbaar. Schitterend gewoon, voel ik mij verwant met Fred? Ik ben in ieder geval een fan!

Volgende onderwerp, uiteraard hardlopen. Ik had vorige week een 'herstelweek', blijkbaar. Met op maandag een duurloop van 25km in 1h48. Ik heb deze eens solo gelopen, zonder verzorging onderweg dus. Ging best wel goed, dus weet ik dat ik het redelijk kan volhouden. Een geruststelling.
Dinsdag rust.
Woensdag 6x1000m in 3'36'', door de duinen bij Cadzand, dus wel over het fietspad. Een beetje op en neer, maar wel leuk. Alleen wat veel fietsers op de baan, het was ook al behoorlijk warm toen we daar trainden. Ik had eerst Carla begeleid bij haar intervaltraining, zodat ik al een goede 6,5km had ingelopen.
Donderdag rust.
Vrijdag, 5x800m met tempowisseling, dus 400m hard, 100m minder hard en 300m heel hard. 3000m inloop en 4000m uitloop. Lekker wat km's. Na deze training nog even een grapje uitgevoerd. Op de weblog van Maurice Steketee had ik gelezen dat Maurice een 100m zou willen lopen om eens te meten wat het verschil zou zijn met de wereldtop. Ik heb dit zelf eens geprobeerd, op mijn eigen trainingparcours in de polder waar ik heel nauwkeurig om de 100 meter met slijtvaste verf een streep heb getrokken. Natuurlijk heb ik niet van die startblokken, ik zou niet eens weten hoe ik daar op moet starten. Heel nauwkeurig klokken kon ik mezelf uiteraard ook niet, de start, dat gaat dan wel, maar om je klok dan op tijd stop te moeten zetten, dan ben je op voorhand weer uit je ritme. En dan gelopen na een intervaltraining, dus excuses genoeg. En toch, ik klokte mezelf wel op 13,5 seconde. Vind ik zelf toch nog niet zo slecht? Ik ben er wel tevreden mee, en best wel leuk om dit te doen. Misschien eens vaker, en dan voor echt?
Zaterdag, heb ik wat gesmokkelt met mijn schema. Ik heb dan de duurloop die voor maandag stond op deze dag uitgevoerd. Omdat maandag de vakantie voorbij was, kwam het wat slecht uit om s'avonds nog een duurloop te doen. Met de hulp van Carla op de fiets heb ik dan 30km in 2h10 afgelegd, wel volgens schema.
Zondag rustdag.

Maandag, 12x400 in 1'26''. Verder deze week niet veel bijzonders, dinsdag 6x800 in 2'52''. Dus niet te gek. Woensdag loop ik eens in Terneuzen de Kreekloop. Ik ga daar rustig meelopen, ik maak er geen wedstrijd van. Kan ik misschien iemand hazen? Omdat ik aanstaande zondag een halve marathon in Heist op den Berg loop, ga ik deze week verder niet te zot doen. Ik verwacht daar weer een gezellige boel te treffen, deze lopen staan me wel aan. Deze keer zijn het vier rondjes door het centrum. Zal mij benieuwen.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Edwin,
    Dat is behoorlijk snel! Denk dat Bolt zich wel zorgen moet gaan maken ;-). Ik ben nu eigenlijk nog nieuwsgieriger geworden hoe lang ik er over zou doen, dus binnenkort maar eens proberen, Maar denk niet dat ik aan jouw tijd ga komen.
    sportgroet Maurice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kreekloop lijkt me wel wat om eens terug wat wedstrijdgevoel te krijgen, zonder dat er een hond voor me hangt natuurlijk... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 10 km is de langste afstand, Gunther.
    Maurice, er word gezegd dat 100meter lopers nogal lui zijn. Deze afstand bevalt me dus meer en meer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zal de langste worden ook, een beetje terug aan mijn uithouding werken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thx voor 't gidsen te Terneuzen, anders was ik wellicht nog bezig met de marathon van Zeeuws-Vlaanderen te lopen ;)

    BeantwoordenVerwijderen