zondag 2 augustus 2009

wel..niet..wel..niet..Wel dus..















Nog wat twijfels gehad om wel of niet mee te doen in Zelzate. Ik heb achteraf geen spijt gehad dat ik wel heb mee gedaan. Best wel een gezellig loopje, kleinschalig op een rottig rondje. Er waren 1, 2 of 3 rondjes te lopen van 4,4km. Helaas niet de beloofde 14,8km op de langste afstand. Maar het zware parcours met dito weersomstandigheden maakten wel wat goed. Een heel end grind/zandpad met hier en daar diepe kuilen, ook nog een geasfalteerd fietspad waar de boomwortels hun uiterste best deden het pad te doen lijken op een skatebaan, en dan nog door een nieuwbouwwijk met vele, vele bochten over van dat zwarte asfalt dat zo lekker tegen je opslaat als het een tijdje in de zon ligt te braden. Een nieuwbouwwijk gevrijwaard van enige vorm van verkoeling door wijze van schaduw of een zuchtje wind. Een nieuwbouwwijk zo ontworpen dat je je in een doolhof waant. Maar gelukkig wel twee drankposten onderweg, geen overbodige luxe. De temperatuur gaf toch al zo'n 27 graden aan.
Gestart om 2h30, een paar jongens op de kortste afstand gingen er gelijk vandoor. Ik liet ze gaan, maar goed ook, de snelste, Gieljan Baete had onlangs nog 1'55'' op de 800m gelopen en was daar niet zo tevreden over!!

Ik wou niet te snel starten, ik weet niet wie er nog de lange afstand liepen en hoe hard ze wel kunnen lopen. Na een kilometer kon ik al wat overzien, en er was nog één man die mij volgde met hetzelfde soort startnummer als ik zelf had, nummers in de 300. Nadat we twee van de drie ronden hadden gelopen, konden we goed bij elkaar blijven. Ik had eerst nog anderhalve ronde lang een kleine voorsprong op Marc van de Steene, maar hij kon bij me aansluiten. Die laatste ronde was er toch wel één van aftasten, hoeveel kon hij nog geven? Zo te merken dacht Mark er hetzelfde over, want het tempo zakte nogal in. Dit word nog een spannende race. Ik ken hem niet, hij kent mij niet. Kan Marc nog een versnelling plaatsen? Zoja, dan kan ik nog wel volgen, maar voor hoe lang? De temperatuur zorgde voor een zeer benauwde atmosfeer, maar ook het verloop van de wedstrijd zorgde hiervoor. Ik zou graag winnen, maar was hier niet zeker van. De laatste kilometers verliepen ook in de genoemde en verdoemde woonwijk, en ik wist na drie rondjes nog altijd niet waar op het parcours ik me bevond. Ik begon wel telkens meer op kop te lopen, en ook na een bocht te nemen merkte ik wel wat slijtage op bij mijn medevluchter. Toch starte ik veel te vroeg met een versnelling, de warmte hier sloeg zo tegen me op, dat ik weer even inhield. Ik nam me voor het op mijn eindsprint te laten aankomen. Het probleem was wel dat de laatste 100den meters nogal smal waren, en we haalden nogal wat gedubbelden in. Ik heb aangezet, nog vóór de laatste bocht. In de bocht keek ik nog even om, maar kreeg geen antwoord meer. ik kon nu nog even goed aanzetten voor de laatste 50 meter en liep de fuik in om te finishen. 'Nog een ronde, je moet nog een ronde lopen', werd er tegen mij geroepen. 'Ja zeg!! Ik heb er al drie afgelegd, hoor!!' riep ik terug. Verwarring alom, omdat we midden in een groep lopers finishten die wel nog een ronde moesten lopen. Hadden ze dan niet kunnen zien dat ons tempo precies een tikkeltje hoger lag dan deze jongens? Ze gingen zelfs nog voor ons uit de kant. Maar het was al vlug duidelijk dat we wel klaar waren, en ik kreeg mijn trofee in handen gedrukt.
Een tactisch wedstrijdje, dat resulteert in een wat mindere tijd, 49'00'' over 13.2km. Alhoewel, een kl...rondje, vreselijk benauwd, zwaar weer, het kan er nog mee door.

uitslag kermisjogging

5 opmerkingen:

  1. Ouderwets sterke Edwin: 2 wedstrijden winnen in 5 dagen.

    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naast het feit dat er weer sterk gelopen is...viel me dat uithangbord op: "cafe de donkere wolk...baas rapper zat dan 't volk"...schitterend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Motdomme ja, Patrick! T'was me geeneensnie opgevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En op de bovenste foto zie je in het midden het beroemde spookhuis van Sas van Gent, Katja Schuurman is hier ook al geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanochtend in de krant:
    "Edwin de la Ruelle wint 3e wedstrijd in 8 dagen".

    Nou Edwin, soms lijkt het wel degelijk of je nog 20 bent!

    BeantwoordenVerwijderen