zondag 9 augustus 2009

Terugblik

Op de afgelopen week:
Maandag, rustdag wat lopen betreft. Thuis aan het werk geweest, ik heb nu eenmaal vakantie, we gaan niet weg.

Dinsdag, de zomerloop in Cadzand. Geheel tegen mijn schema in, wederom. Maar ik heb er geen spijt van, de gezelligheid voor, tijdens en na deze loop zijn onweerstaanbaar. Ik had meer spijt gehad, had ik niet meegedaan. Ja, ik heb dan ook de langste afstand gewonnen, dan mag ik wel tevreden zijn? Toch moest ik opletten, Eric loopt de laatste tijd een stuk sneller. Vooral in de start treuzelde ik nogal. Ik liep samen met Sjaak de eerste 100den meters nog wat te ouwehoeren, maar kreeg in de gaten dat Eric en Edwin wel heel snel van ons wegliepen. 'Nou Sjaak, ik ga toch even kijken wat die twee van plan zijn, hoor'.
'Is goed, ik zie je straks wel weer', antwoordde Sjaak. Tja, daar twijfel ik niet aan, Sjaak moet altijd even wakker worden, maar gaat dan met een flink tempo er tegen aan. Ik kon aansluiten bij Eric en Edwin, passeerde na een halve ronde, en wat er verder achter mij gebeurde, is dat Edwin moest lossen op Eric en ik Eric niet echt op afstand kon lopen. Toch na drie heftige rondjes waarbij er maar een paar 100 meter een beetje vlakke weg te bespeuren was, was het gat tussen Eric en mij geruststellend groot genoeg om zeker te zijn van de overwinning in 34'22'' over 9.6km. Zeer tevreden, ik kan het toch nog.

Woensdag rustdag.

Donderdag, het belooft een warme dag te worden. Ik begin dan maar met mijn duurloop om 6h15 en leg 19.6km af in anderhalf uur. Heerlijk, zo vroeg in de ochtend langs de 'Fortenroute', nu bekend van de marathon.

Vrijdag, er stond een duurloop gepland, maar we gaan deze dag eens naar de Olmense Zoo, samen met Carla's nichtjes. De Olmense Zoo, omdat Priscilla (een nichtje van mij) daar stage loopt. Ik zal later nog wat foto's hier publiceren.

Zaterdag, duurloop in de omgeving van Cadzand en Retranchement, 24,5km in 1h43:30. Omdat het daar zo lekker loopt.

Zondag, in de ochtend 8x1000 metertjes in 3'40'' afgerammeld, met 200meter rust, 3,5km inlopen en 3km uitlopen.

Weinig intervalls deze week en wat te veel duurlopen naar mijn zin, het lijkt wel een schema voor een marathon. En alez, vooruit, ik geef toe, het schema voor de kustmarathon is deze week van start gegaan. Gelukkig nog wel plaats voor wat wedstrijden, dat maakt de trainingweken wat minder zwaar.
Alhoewel, morgen duurloop, 28km in twee uur en één minuut. En zaterdag een halve marathon in Zaventem, vlak onder de opstijgende of dalende vliegtuigen. Leuk!!

1 opmerking:

  1. Het tolt weer bij mij als ik deze trainingen voorbij zie komen. Mooie voorbereiding voor x okt.

    BeantwoordenVerwijderen