donderdag 24 september 2009

Ende de boer, ghij ploegde voort..

Oftewel, ik ben er (schijnbaar)nog niet. Dit antwoord heb ik als iemand mij vraagt of ik er klaar voor ben. Nog niet, omdat mijn trainingen nog altijd trainingen zijn. Dit voelt niet als afbouwen, vorige week juichte ik al te vroeg over de voorbijgaande aard betreffende de duurlopen. Ook deze week heb ik een duurtraining van 26 kilometer gelopen, net binnen de twee uur. Dus niet meer een al te hoog toerental, maar evengoed voelde deze afstand als een pittige loop. Misschien dat ik wel lekkerder loop op mijn eigen tempo, maar als de coach zegt 'niet sneller' dan hou ik me er maar aan.
Deze avond had ik een intervaltraining, een ouderwetse piramideloop, 2-4-6-8 en 1000meter en terug. Weer eens lekker op tempo, alles rond 17 per uur.
Zaterdag krijg ik ook een mooie duurloop, 15km in 14 per uur.
Zondag 6x800 in 2'45''.
Deze laatste twee trainingen zijn trainingen die ik tenminste gewend ben. Die lellen van duurlopen, daar zal ik nooit aan wennen.
Volgende week nog een paar loslopers, 10 en 5km met 15 per uur, en op vrijdag een half uurtje 14 per uur. En dan, dan kan ik zeggen dat ik er klaar voor ben (hoop ik).

Nog even terugkomend op de wedstrijd van afgelopen zondag, ik was dus 3 seconden trager dan vorig jaar. Maarrrrr... het parcours was dan ook zeker 50 meter langer!! De start en finish lagen nu een stuk verder tegen het duin òp. Vooral om te finishen was het dit jaar een stuk kwaaier dan vorig jaar.
Kortom, die drie seconden langer wegen niet op tegen deze verandering in het parcours. Eigenlijk was ik dan sneller dan vorig jaar.... yess!!

2 opmerkingen:

  1. Edwin, via deze weg heel veel succes komende zaterdag! Een jaar geleden was het je 1e keer en volgens jezelf ook de laatste. Toen vond ik dat je al goed liep.

    Volgens mij ben je nu nog beter voorbereid, met een record km-week en meer lange duurlopen. Ga ervoor, een goede klassering zit erin! En misschien wel een tijd onder de 3 uur. Maar dat is bijkomstig.

    Uitlopen en genieten is belangrijker, je hebt niks te verliezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee Marcel, deze keer ben ik het niet met je eens. Uitlopen is voor mij niet het belangrijkste, want als het niet meer gaat, stap ik uit. Ik wil (moet) voor een mooie klassering, daar heb ik voor getraind. En als dat niet lukt, kan ik het al na 21km voor gezien houden. Liever dat, dan mezelf te pletter lopen op één enkele wedstrijd, om dan weken lang uit de roulatie te zijn. Maar komt allemaal goed!
    In ieder geval, bedankt voor je steun, k'zal het nodig hebben.

    BeantwoordenVerwijderen