donderdag 17 september 2009

Stress

Het schijnt dat ik sta aangegeven als favoriet voor 'de dwarse Zwingeul'? Tenminste, dat heb ik vandaag verscheidende malen gehoord op mijn werk. Ik heb het zelf nog niet opgezocht, maar je begrijpt dat zulke berichten natuurlijk een enorme 'druk' op mij uitoefenen. Ten eerste, nu ben ik zowat verplicht om in Cadzand te lopen. Ten tweede, ik moet mijn favorietenrol nog waar maken. En ten derde, hoe kom ik hier uit als ik er niet in slaag de overwinning voor mij op te eisen. Vooral omdat er een meneer in Oostburg woont die wel heel goed zijn best heeft gedaan bij de seniorgames. Ik geef me weinig kans, moest hij beslissen dáár ook te starten.
Dus....slapeloze nachten, kommer en kwel, zorgen!!

Jaaa, natuurlijk...de enige wedstrijden waarbij ik echt de zenuwen had, waren de beide 800 meters die ik heb gelopen. En dat is terecht, want een 800 meter lopen is moeilijk, en loeizwaar.
'Dwars door de zwingeul' is één van de mooiste lopen die ik ken, kort, maar krachtig. En zeker geen test voor een andere wedstrijd, ook mijn schema is deze week aangepast om in deze wedstrijd voluit te kunnen gaan.
Kan ik gelijk wel mijn schema voor deze week doornemen;
-Maandag, 30km in 2h18, iets te snel gelopen, maar goed, als het lukt. Was toch niet zo gemakkelijk als ik dacht, het was iets te kort op die 35 van zaterdag. Kwam nog bij dat ik zonder begeleiding moest doen. Dus verstoken van drank en voeding heb ik de eerste 20km rond Koewacht gelopen. Kon ik gemakkelijk even langs huis omdat ik daar wat sportdrank en een gel had klaarliggen. Toch de overweging genomen deze 30km helemaal zonder verzorging te doen, maar omdat de temperatuur er ook naar was, was ik toch zo verstandig mijn verzorgingpost te bezoeken. Hardlopend over mijn landerijen (de achtertuin is 80 meter lang), speelde ik de gel en water naar binnen, ik wou niet stilstaan. De verleiding overheersend om dan maar helemaal de duurloop af te ronden, rondde ik de laatste 10km af.
-Dinsdag, 4km inlopen 4x2000m in 7'29'' tot 7'22'', telkens 500meter rust, 4km uitlopen. Bijna 18km. Zag er wat tegenop, na de vorige training die nog voelbaar was. Maar na de eerste versnelling ebte dat gevoel snel weg. Wat heerlijk om weer eens wat snelheid te trainen.
Verder deze week niet veel meer, geen clubtraining, alleen nog een paar kilometer loslopen voor zondag, 10 minuten in 4'40'' per km, 20 minuten in 4'20'' per km en nog eens 10 minuten in 4'40''per km.
Mag ik nog een tip geven? Kom zondag naar Cadzand en loop mee!!!

1 opmerking: