zondag 13 september 2009

Mijlpaal

Nog nooit bereikt, maar eindelijk heb ik het te pakken. Ik heb deze week in totaal 100km hardlopend afgelegd. Met interval, maar voornamelijk door die stikvervelende duurlopen.
Maandag- 25,6km in twee uur.
Dinsdag- rustdag.
Woensdag- Training op de baan, 6x1000m, van 3'29'' naar 3'23'', redelijk beheerst gelopen.
Donderdag- Naar de marathon meeting in Kamperland geweest. Viel wat tegen, ten opzichte van vorig jaar. In plaatsvervangende schaamte voor het overige publiek, dat grotendeels verder ging met ouwehoeren terwijl de gastspreker van de avond, Abdelkader Benali zijn verhaal deed. Achteraf sprak ik hem nog, en vroeg hem hoe hij daar mee omgaat. Hij zei me, dat hij sprak voor degene die wel luisterden, en degene die wat beters te doen hadden, dat moet je er maar bij nemen, niet op letten. Zo simpel, dus.
Vrijdag- Zelf een training bedacht, 2000-1600-1200-800 en 400m met 300m rust in een niet te hoog tempo, rond de 16,5 per uur. Omdat de volgende dag nogal heftig wordt!
Zaterdag- Van 9 tot 12 in het afhaalmagazijn gestaan van de bouwmaterialen op mijn werk. 's Middags voor de eerste maal naar de fotokunst (zo word het daar genoemd), van 13h30 tot 17h15. En daarna kon ik nog eens een duurloopje van 35km gaan uitvoeren. Daar had ik eerlijk gezegd niet zo heel veel zin meer in. Carla fietste gelukkig mee, en voorzien van een lading gelbagger en drank ben'k ermaar aan begonnen. Het eerste deel ging goed, daarna kwam het verval. Toch teveel hooi op d'n vork genomen, deze dag. Goed, ik heb 35km gelopen, maar het was al aardig donker toen we weer thuis kwamen. Resultaat viel niet tegen, 2h34 over de afstand, 2 minuten langer dan gepland. Blijft over; een gemiddelde van 13,6 per uur, 4'23'' per km. Blij dat de langste duurloop achter de rug is. Vanaf nu worden de afstanden korter, de trainingen wat sneller.
Zondag- Nog wat uitlopen van de duurloop, 9km in 40minuten.
Groen licht om aanstaande zondag 'Dwars door de Zwingeul' te gaan. De coach geeft toestemming. Ik weet alleen nog niet of ik daar tot het uiterste zal gaan. Ik krijg nu niet zo'n hele zware week, dus waarschijnlijk...

2 opmerkingen:

  1. Wow, indrukwekkende trainingen weer Edwin. Dat ziet er goed uit voor de Kustmarathon. Veel succes komende weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met andere woorden: als je in de laatste km's op het strand geen stuurfouten maakt, gaat het helemaal goed komen op 3 okt !

    BeantwoordenVerwijderen