dinsdag 29 september 2009

No panic, no panic mr Mainwaring...

...waren de woorden van Lance-Corporal Jack Jones in de Britse komische serie Dad's Army, als er iets op stapel stond, zoals de dreigende invasie van de Duitsers. De serie speelde in zich af in '40-'45.
Waarom begin ik hiermee?
Wel, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de zenuwen hier en daar beginnen te spelen bij sommige deelnemers aan het 'enkeltje' voetreis (hardlopend) van Burgh naar Zoutelande a.s. zaterdag. Misschien dat de dreigende veranderende weersomstandigheden er iets mee te maken hebben? Paniek is dan wel misschien wat overdreven verwoord, maar het zal inderdaad toch tegenvallen moest het uitgerekend op deze zaterdag de herfst beginnen. Ik loop ook liever in wat fatsoenlijk weer, al is het maar om het maximale aantal supporters en toeschouwers aan de route te bekennen.
Verder kan ik me er op het moment niet druk over maken, ik heb bijna al mijn trainingen goed doorstaan. Veel moet er niet meer gebeuren, maandag nog 10km gelopen in 39 minuten, woensdag 5km in een minuut of 20. Toch wel lekker om eens goed door te lopen, ik kan het aanraden.
Ik heb nu een weekje vakantie, om thuis wat te werken. En eerlijk gezegd is het wel fijn om op tijd te kunnen stoppen om daarna nog wat te gaan fotograferen. De opleiding is in volle gang, en bestaat nu voornamelijk te leren werken met Photoshop, wat op zich nog niet zo eenvoudig is. Diafragma, sluitertijden, f-stops of isowaarden zijn allang geen geheim meer voor mij, dat voordeel heb ik. En met mijn nieuwe camera, die ik almaar beter leer kennen, valt er veel te ontdekken. Heb nog wat foto's gemaakt van de kermis in Terneuzen.



2 opmerkingen:

  1. Ge ga ons toch nie proberen wijs te maken da gij een hele week vrij heb genomen om thuis te werken he?! Wel schone fotokuhs trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerlijk gezegd heb ik op mijn werk meer rust dan dat ik thuis bezig ben, Patrick, maar nu is het wel zo dat ik op tijd stop. Wel lekker relaxed, zo voor de marathon. Komt nog bij dat ik een heleboel snipperdagen over heb die op moeten, en waarom die dan nu niet opnemen. Oké, oké, allemaal voor die k.marathon (en waar die k voor staat? Vul zelf maar in).

    BeantwoordenVerwijderen