woensdag 30 september 2009

Terugblik

Naar mijn eigen weblog, en dan een jaar terug in de tijd. Ik wou nog eens teruglezen hoe ik de ervaringen van de trainingen en voorbereiding voor de marathon had doorstaan. Welnu, ik kan zeggen dat ik er nu anders tegenover sta, toch serieuzer. Toen had ik niet het plan om de marathon geheel uit te lopen. Anders dan dat het onlangs in de krant stond, had ik het niet moeilijk na 35km, maar al na 30km. Mijn plan toen was om minstens 35km op een bepaald tempo te lopen. Dat moest wel lukken, ik had nog 5km te doen. Bijna vanzelfsprekend dat ik dan de resterende kilometers ook nog heb afgelegd. Maar nu, nu wil ik al op voorhand beslissen, om de gehele marathon te lopen. Ik weet nu, dat dit gepaard zal gaan met strubbelingen en dat er pijn zal komen. Zonder kleerscheuren is het lastig de 42,2km af te leggen, of je moet ultraloper zijn. Aangezien dat ik dat niet ben, ben ik ervan bewust van de lasten. Maar ik geef toe, ook van de lusten. Hoe mooi herinner ik me de laatste kilometers, bewust van het feit dat ik de finish haal. De kroon op het werk van uren trainen. Een plaats bij de eerste 20, had de eerste 15 moeten zijn, maar genoeg hier over. Dit was lesgeld, zeg maar. Een wijze les voor alle lopers, maak geen rare sprongen na 41 km!!
Wat wordt het, zaterdag? Gelukkig weten we allemaal van niks. Laat maar komen, ongeacht wat voor weer het word.
Ik heb deze avond nog een snelle 5km in 17'30'' gelopen, omdat het nu nog kon. Volgende week zal ik het rustiger moeten doen. Eigenlijk mocht ik er 20 minuten over doen, maar ik denk dat de adrenaline al begint te werken. Ik stelde me de laatste 5km van de marathon voor, hoewel ik niet verwacht dit nog in dit tempo te kunnen lopen!!
Je ziet, die marathon heeft toch impact op me. Benieuwd of ik er zaterdag om, laten we zeggen, 15h15 er nog zo over denk. Langer mag ik er niet over doen, want daar heb ik niet op getraind, volgens mijn coach.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten