zondag 6 september 2009

Verkeerde volgorde

Drie halve marathons in 4 weken tijd, op voorhand had ik niet verwacht deze met nog een redelijk resultaat te lopen. Eigenlijk was ik niet van plan bij de drie wedstrijden alles te geven. Maar ja, als je d'r eenmaal staat. Toch klopt de volgorde van aankomsten niet helemaal, bij de eerste was ik vijfde, de tweede vierde, dus het zou mooi geweest zijn om in Vrouwenpolder derde te zijn geworden. Eerlijk gezegd vond ik mijn kansen om derde te worden best wel reëel, vooral het gedeelte over het strand ging mij zeer goed af. Maar toen we het strand af waren, bleken de gebroeders Vermeulen nog veel in hun vermogen te hebben. Hun heb ik niet ontdekt bij de inschrijvingen voor de Kustmarathon, dus met nog geen minuut achterstand op deze jongens mét mijn voorbereiding op het 3 oktober uitje...het kan beroerder. Miquel van Tongeren staat dan wel weer in de lijst, het kan niet allemaal meezitten. De nummers 1 en 2 op deze loop, die namen gewoon een loopje met de rest. Het dorp nog niet uit, en we wisten al dat we deze jongens bij de finish pas terug zouden zien. Het parcours was iets anders dan vorig jaar, en we liepen nog langs het Veerse meer voor een paar 100 meter, in plaats van de schitterende knollenweide op het eind van de ronde. Ook nog een paar parkeerwachters of zo, die verzuimden om ons de goede weg op te sturen. Ik had het geluk net achteraan te lopen, dus hoefde niet om te draaien toen deze wegwijzers hun fout inzagen. Ik kon gelijk het goede pad indraaien. Ook schitterend was op het eind van het 'luxe asfalt en wind in de rug-gedeelte'. Vlak voor we het strand opdraaiden was daar een drinkpost, tenminste, dat moest er voor doorgaan. Deze brave lieden waren er schijnbaar van overtuigd dat we wel even de tijd zouden nemen om op het gemak een bekertje water te laten opvullen om daarna nog even gezellig te blijven klessebessen. Nee mensen, het groepje waar ik deel van was, had toch de neiging om het parcours in een zo kort mogelijke tijd achter zich te laten, dus enigewelke vorm van oponthoud was in den boze. Dus vrolijk onze weg vervolgd, voor een kilometer of negen aan strand en misere. Die misere viel wel mee op het strand, het zand lag er wel kl.. bij, maar daar is het een strand voor. Verdere verzorgingposten draaiden gewoon wel goed, geen probleem. Kon goed kop doen op het strand, alleen vond ik het samenwerken wel een beetje stroef gaan. Oja, ieder deed zijn werk wel, maar er was niet echt een volgorde van overnemen, wel jammer. Toch is 9 kilometer strand een hele hap, en na een tijdje begon dat strand mij behoorlijk de strot uit te hangen. Blij dat ik van het strand mocht, alleen de resultaten hierna vielen wat tegen. Heel de bende viel uit elkaar, en ik was op het eind wel blij Wim van Sparrentak nog achter mij te kunnen houden. Uiteindelijk dus een 6de plaats i.p.v. een derde.
Onzin natuurlijk, ik ben zeer tevreden met het resultaat en ik was dan ook tweede bij de 40+. Tja, die Wim Padmos is wel een klasse appart, nog een jaar ouder dan mij en dan al die snotneuzen eruit lopen. Wat doe ik verkeerd? Had ik sneller gekund zonder die andere wedstrijden op voorhand? Ik denk het niet, ik geloof niet dat de vorige gelopen wedstrijden een negatieve invloed hebben gehad. Ik zal gerust wat trager geworden zijn met die lange duurlopen, hoewel ik dat ook nog altijd goed kan verwerken. En met 1h23 op de laatste halve ben ik toch sneller dan bij de vorige editie van deze loop. Goed, een ander parcours, maar het verschil is toch wel groot, vorig jaar 1h24'44''.
Voorlopig ben ik weer even verlost van wedstrijden. Ik heb wel een aanvraag ingediend om 'Dwars door de Zwingeul' te gaan, maar heb nog geen groen licht van m'n trainster gekregen.

2 opmerkingen:

  1. Ook dit is op z'n "de la Ruellekes"....gewoon effe 3 halve marathons lopen in 4 weken. Petje af hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Chapeau, daar wil ik voor tekenen voor zulke tijden kort op elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen