zondag 20 september 2009

Ik had...


...niks meer in te brengen.
Mag ik dan verliezen van dit snotjong, ik had goddomme zijn vader kunnen zijn. Een leeftijdsverschil van 21 jaar. Gelukkig zijn er wel nog genoeg lopers van deze leeftijd die ik achter me laat. Trouwens, ik heb de winnaar, Bert Misplon, eens gegoogeld. Blijkt toch een verdienstelijk loper te zijn, heeft onlangs nog een snelle 800m gelopen, 1minuut 51sec. Ik mag best tevreden zijn, ik kon lang in de buurt blijven, zelfs in de duinen. Hij had het voordeel een kop groter te zijn dan mij, dus bij de afdalingen liep hij van me weg. Ik kon wat goedmaken bij de beklimmingen. Beklimmingen die trouwens de moeite waren, diepe duinpannen, de één na de ander voor zo'n 3km achter elkaar. Dan waren er af en toe wel wat paadjes om even op adem te komen. Maar daar groeiden gemene doornstruiken, merkte ik achteraf. Scherpe bochten, om dan gelijk weer in een diepe put met los zand te storten om dan weer af te zien om in dit losse zand heuvelop te geraken. Op deze momenten kon je niet meer spreken over een hardloopwedstrijd, eerder een survival.
Dat ik deze loop geweldig leuk vond had ook een reden. De 'Dwarse geulen' die ik gelopen had, had ik allemaal gewonnen. Nu ik tweede ben geworden is deze loop voor mij ineens veel minder interessant (of leuk) geworden. Ik kan knap sjacherijnig zijn na zo'n verloop. Maar ik had op het eind niks meer in te brengen. Kon ik bij hem blijven, dan had er nog wel een sprint in gezeten. Maar na voor de de tweede maal door de Zwingeul te zijn gelopen, die overigens verraderlijk diep bleek te zijn, liep Bert langzaam bij mij vandaan. Balen dus...en gefinished in 30'15'', 13 seconden achter de terechte winnaar.
En het is altijd achteraf geouwehoer natuurlijk, maar had ik beter kunnen presteren zonder die marathontrainingen? Voor de ene is dit van invloed, voor de ander maakt het niet uit. Kijk naar Eric Goossen, die is de laatste tijd bloedsnel, terwijl Eric ook vollop voor de marathon traint.
Ik ga me daar niet achter verbergen, laat ik nou maar de realiteit onder ogen zien, zéér binnenkort word ik tenslotte 42 jaar.




2 opmerkingen:

  1. Ik zie het anders: eindelijk eens iemand die van je wint....een betere motivatie kun je je niet wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misplon is niet de eerste de beste: een hele snelle baanatleet, dus geen schande om daar van te verliezen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen