donderdag 18 juni 2009

Een wedstrijd, maar geen strijd..

Een wedstrijd is een wedstrijd, en dan ga je ervoor. Maar nou heb ik me ingeschreven voor de halve marathon in Vlissingen, en ben niet van plan om daar d'r in te vliegen. Ten eerste heb ik nu een zware trainingsweek en daar kan ik geen wedstrijd bij gebruiken. Dinsdag redelijke intervals gedaan, van 200 naar 2x1000 in stappen van 200meter en zo weer terug, piramide dus. Woensdag 3x600meter, de eerste 300 meter in een hoog tempo, 100 meter stevig doorlopen en de laatste 200 meter weer hard, 600meter dribbelen. Als afsluiting nog eens 2x600meter voluit. Gelopen in 1'58''- 1'55''- 1'52''- 1'46'' -1'45''. Vandaag een duurloopje, 10 minuten inlopen in 4'41'' per kilometer, daarna een vol uur in 4'21'' per kilometer. In dit uur moest ik ook een heuveltraining verwerken, 10x heuvel op in het duurlooptempo. Daarna nog eens 10 minuten uitlopen in 4'41'' per kilometer. Kom ik toch ook weer aan 18 kilometer. Morgen heb ik een rustdag, zaterdag dus in Vlissingen waar ik dan 25 kilometer wil lopen in 1h48, oftewel ook weer 4'21'' per kilometer. Dat is dan net onder de 14 per uur. Ik ga wel de marathon in anderhalf uur lopen, dus als er liefhebbers zijn die ik kan hazen, ik houd me aanbevolen. Loop ik de laatste kilometers na de finish wel wat rustiger. Ik reken er wel op, dat enkele streekgenoten ver voor mij uitlopen. Zowel RKHAV'ers als vrijbuiters hier in de buurt, jullie gaan toch wel voor een PR, hé!!!

3 opmerkingen:

  1. Lees hier 2 interessante dingen:
    1. Pk-runner die nog niet zo lang geleden zei dat een wedstrijd een wedstrijd is...
    2. Tommeke die hulp nodig heeft van anderen...

    3. Succes en veel plezier aan de overkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Patrick, ik heb ook ooit eens geschreven dat ik een notoire leugenaar ben, dus..
    Tom, 1h30 is te langzaam voor jou!!

    BeantwoordenVerwijderen