zondag 14 juni 2009

Niet geprobeerd...altijd mis


Dan toch van start te gaan in Zuiddorpe, enigzins met een loom gevoel. Dit dankzij het huidige weertype op deze dag. In Zuiddorpe aangekomen, mijn thuisfront, prefereerde ik eerder een middagje op het terras aldaar met een ijskoude Duvel of twee, drie, vier dan dat ik een goeie 11,5 km moest gaan rennen (rennen, het meest foute woord bij hardlopers, dit terzijde). Tot overmate van ramp zag ik ook nog Kris Derveaux zich warmlopen en dan weet ik dat ik weer zo onnozel moet, of wil zijn om samen met hem op te lopen. Kris loopt altijd de middenafstand terwijl ik nog een paar kilometer door ga. Wel goed voor mijn snelheid, hoor, maar vandaag wou ik nou eens niet al te hard gaan. Tuurlijk, ik ben niet verplicht hem te volgen, maar ik leer ook van het verleden. Ik verwachtte niet al te veel lopers op deze wedstrijd, en het wegblijven is ten onrechte. Men had namelijk weer gezorgt voor een leuke ambiance bij de start, de ronde was mooi. Geen polder, alleen door het dorp en het was mooi weer. Warm, een beetje benauwd eigenlijk. Voor de start, een beetje inlopen met roadrat Patrick die deze wedstrijd had verkozen boven ene in het Belgische. Tom (witte Keniaan) had beloofd hier te lopen, hield woord, en zelfs uit de Farwest kwamen lopers zich melden. Gewoon een zeer kleinschalige loopje met verassende deelnemers. Om drie uur zijn we gestart, onder de eeuwen oude Lindenbomen van het dorpsplein. Hieronder was het goed te doen, maar zogauw je hier vanonder kwam viel de warmte behoorlijk over je heen. Samen met Kris liep ik dus op met in onze slipstream Eric Cappon, helemaal uit Zuidzande om hier te lopen! Kris voor twee rondjes, Eric en ikzelf voor de volle lap. Na een paar kilometer moest Eric lossen. Maar ook Kris moest mij na één ronde te lopen laten gaan. Dan kon ik ook maar proberen om Kris voor te blijven zolang hij nog niet was gefinished. Verrassend genoeg lukte mij dat ook nog. Alleen de laatste ronde had ik nu niks meer om er mij toe te drijven nog alles te geven. Totdat ik Ingrid, m'n zus, in beeld kreeg. Ze liep twee rondjes, en pogingen om niet gedubbeld te worden waren tevergeefs. Ik had al wat meer gedubbelden in beeld en dat zijn dan weer richtpunten om op te lopen. Ook een bepaalde tijd om in te finishen had ik nú wel, niet op voorhand. Een tijd van onder de 40 minuten was reëel, als ik de laatste kilometer behoorlijk versnel. Ik kon nog een tempo van boven de 18 per uur eruit halen, met de finish goed in zicht niet zo'n probleem. Ik ben geëindigd in 39'47" op 11'4km, 17'2km/h gemiddeld. Gezien de ronde een redelijk resultaat, er waren nog wat bochten en onverhard. Ik had wel gehoopt op een iets betere tijd, maar goed. Laat ik dat in Roosendaal dan maar proberen..

3 opmerkingen:

  1. Was niets mis mee inderdaad. Er liepen/fietste/crosste wel erg veel familieleden van je mee by the way. Was grappig om te zien! Respect dat je in je eentje dat tempo zo hoog kon houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Noblesse s'oblige, zeker in je geboorteplaats. Proficiat !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Noble?!? Moi?!? Mais non. Maar dank je, Gunther.

    BeantwoordenVerwijderen