donderdag 4 juni 2009

Komt niet vanzelf

Je zou denken dat er niet meer getraind wordt, maar dat gaat ook gewoon door. Na Brussel heb ik het een dagje rustig aan gedaan, alleen een half uurtje uitlopen. Woensdag na lange tijd weer eens naar de baan gegaan. Daar was het ook niet al te druk, bij ons clubje lopers. We hadden deze avond 20x200meter te doen met 200m dribbelen. Of dat een beetje zou lukken voor mij was even afwachten. Het inlopen voelde goed, de oefeningen met drie versnellingen gingen lekker. Het was wel opletten op de baan, veel speelse jochies die nogal eens onverwacht in de weg lopen. Vooral met zo'n versnelling, hoe hard zou dat gaan? Moeilijk meten, maar ik heb ooit eens een 800meter gelopen met een snelheid van 23 per uur. In een sprint kan ik boven de 30 per uur, dus een botsing wil ik liever vermijden.
Maar goed, 200tjes dus. Nou, viel niet tegen. Het was lang geleden dat ik deze training nog eens had gedaan, maar ze gingen tussen de 36 en uiteindelijk naar de 31 seconde. Proberen om onder de 30 seconden te lopen heb ik maar niet geprobeerd. Gelukkig, want vandaag voelde ik wel dat het iets te zot was geweest. Ik plan dan maar een rustdag in en morgen weer aan de bak met een duurloop van 18km in 4'20'' per km. Zaterdag, ook lang geleden, een piramide 2-4-6-8-1000-1000-8-6-4 en 200 meter, tempo 3'26'' per km. Zondag, om het af te leren, 8x1000meter in 3'40''. Die laatste zal wel in de Clingse bossen plaatsvinden.
Ik heb nu weekend, maandag en vrijdag vrij, een lekkere korte week. Ik wil niemand jaloers maken ofzo, maar toch...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten